26.10.2015 • Martin Petráš

Ako začať s Google Analytics?

Kto sú naši zákazníci? Odkiaľ návštevníci prišli? Aké zariadenia použili? Čo vyhľadávali? Čo si prezerali? Čo nakúpili? Koľkokrát navštívili stránku než nakúpili? Kedy najčastejšie nakupujú?...
 
V dnešnej dobe internetovej, kedy 7 z 10 ľudí na Slovensku sú online každý deň, sú odpovede na tieto a mnohé ďalšie otázky kľúčom k úspechu. Majitelia webov a marketéri by sa mali veľa pýtať, aby sa veľa dozvedeli. Google Analytics je pripravený odpovedať 24/7 a najlepšie na tom je, že úplne zadarmo!
 
Tento nástroj ale neprináša samotné odpovede na striebornom podnose. Dáta je potrebné vyčítať zo štatistík. Kúzlo spočíva v cite pre porovnávanie údajov, v sledovaní dlhodobých trendov, v segmentácii, v braní ohľadu na extrémy a štatistickú významovosť.
 
Až následné hypotézy, testovania a spätné analýzy prinášajú v skutočnosti odpoveď na otázku: „Prečo sa návštevníci stránky správajú tak, ako sa správajú?“.
 
Posledné riadky môžu znieť pre záujemcov či začiatočníkov trochu komplikovane, učený však nikto z neba nespadol a tento blog je určený pre tých, ktorí chcú vedieť, ako najlepšie začať.
 
Google Analytics Printscreen

V prvom rade je treba založiť si účet Google Analytics a oboznámiť sa s týmto nástrojom. Množstvo pojmov a údajov môže isto pôsobiť mätúco. Uľahčite si preto prvé kroky a absolvujte napríklad online kurzy od Google zdarma či študujte blogy od relevantných autorov, akým je napríklad svetoznámy online guru Avinash Kaushik.
 
Pre tých, čo majú jazykovú bariéru, nedostatok voľného času na samoštúdium, ale predovšetkým pre tých, čo to myslia s Google Analytics vážne, odporúčame vrhnúť sa na tento nástroj po hlave. Absolvujte certifikovaný workshop Google Analytics pre začiatočníkov so skúseným praxou ošľahaným lektorom Vladom Cintulom v Pricemania Academy. Dôkladne vám vysvetlí pojmy a súvislosti, podelí sa s praktickými tipmi, radami a odpovie na otázky ohľadne vášho vlastného Google Analytics účtu. A to je presne to, čo na začiatok potrebujete. Investujte do seba (veď do koho iného)!
 
Oboznámite sa s prácou s reportami o publiku, akvizíciách, správaní, konverziách a nákladoch. Tým získate prehľad o návštevníkoch, zdrojoch návštev, kvalitách návštev, o sumách, koľko ste na čom zarobili a koľko vás čo stálo.
 
Pochopíte prácu s interakciami. Ako si zvoliť správny spôsob zaznamenávania užívateľských interakcií, ako tvoriť ciele, používať eventy a mať prehľad v e-commerce.
 
Ukážeme vám, ako customizovať. Tvoriť vlastné segmenty, vlastné reporty, personalizovať prístup ku klientom či využívať sekundárne dimenzie.
 
Naučíte sa, ako správne vyhodnocovať ciele prostredníctvom OKR a KPI.
 
Oboznámite sa s podpornými nástrojmi ako A/B Significance Testing Calculator, Tag Manager, Consumer Barometer či Google Trends.
 
Workshop Google Analytics

Vyhľadávač Google má s podielom 97% na Slovensku absolútne dominantné postavenie. Google Analytics je aj preto skvelý nástroj na meranie návštevnosti a správania návštevníkov na vašej stránke. Naučte sa ho používať, správanie návštevníkov napovedá veľa o silných a slabých stránkach webu. Využite informácie vyčítané z Google Analytics na ich odhalenie a tvorbu nových stratégií => naplnenie cieľov => vyšší zisk! Buďte efektívnejší ako konkurencia, ale predovšetkým, buďte efektívnejší a lepší ako vy sami predtým.

Ak už základy Google Analytics ovládate, prihláste sa na náš workshop Google Analytics pre pokročilých.
 

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž