Už sú to 2 roky, čo som bol naposledy na nejakom školení (naposledy to bol Google Analytics s Vladom Cintulom), tak som si povedal, že je na čase to zmeniť a niečo nové sa naučiť. A kam by som šiel, keď nie na SEO školenie. Získavanie organickej návštevnosti je činnosť, ktorá ma živí a o to viac ma zaujíma, čo nové hovorí Tibor Peták na svojich SEO školeniach. Aj na jeho školení som už bol, ale to je už takmer 6 rokov.
Pricemania Academy
Školenie prebieha v pekných priestoroch Pricemanie. Milé slečny vám ponúknu občerstvenie, taktiež objednávku obedu (ktorý je v cene školenia) a viac-menej sa o vás "starajú" celý deň. Catering je taktiež super, smädný, ani hladný nebudete. Školiaca miestnosť je taká akurát, okrúhly stôl, priateľská atmosféra.
Celkovo komunikácia Pricemania Academy s klientom je na skvelej úrovni. Veľa firiem by sa mohlo čo to priučiť. Aj pred školením ste dostatočne o všetkom informovaní. Ceny sú ok, platia množstevné a študentské zľavy.


Snáď jedinou negatívnou vecou je parkovanie, ale to je skôr problém Bratislavy. Vlastné parkovisko pre klientov by bola asi utopická myšlienka (s niečím podobným som sa na školeniach nestretol ani v iných spoločnostiach). Vždy sa dá niečo vymyslieť, mne sa raz podarilo zdarma parkovanie v neďalekom Lidli ("tajný" trik - ak nie je spustená rampa, máte celodenné parkovanie zdarma, inak to je cca 15 €, myslím) a teraz naposledy som našiel free parkovanie za neďalekým obytným domom.
Pokročilé SEO stratégie a techniky a Tibor Peták
Aby sme prešli k podstate, tou je samotné školenie. S Tiborom spolupracujem už 6 rokov a je veľký profesionál. Nevedie žiadny veľký tím ľudí, väčšinu vecí rieši individuálne a jeho osobný prístup na jeho práci vidno. Nie je to žiadna strojovo generovaná práca založená na všeobecných radách, akú praktizuje množstvo veľkých SEO agentúr. Patrí medzi top expertov na SEO na Slovensku, ale aj v Čechách. Všetko toto sa odráža aj na priebehu školenia.
To Tibor rozdelil na prístupnosť a použiteľnosť, SEO nástroje, návrh webu, vybrané algoritmy, linkbuilding a modelové situácie. Hlavne prístupnosť a použiteľnosť som na tomto školení nie celkom čakal, no potešilo ma, že o ňom čo to Tibor povedal.
.jpg)
.jpg)
Pre mňa najpodstatnejšou časťou dňa bol návrh webu a linkbuilding. Mojím core projektom je zdravotnícky portál Zdravotéka. Je to portál zameraný na informovanie o chorobách, ich predchádzaniu, riešenie problémov chorých a pacientov. Pri takto obsahovo veľkom a tematicky konkurenčnom webe sú práve návrh webu a linkbuilding veľmi dôležité.
V týchto oblastiach mám aj ja čo zlepšovať. A dovolím si tvrdiť, že 95 % všetkých eshopov na Slovensku nemá dobre vyriešený návrh webu (napr. už len samotnú kategorizáciu produktov, alebo iného obsahu). S tým je spojený aj interný linkbuilding.
V rámci linkbuildingu som si veľmi rád vypočul a pozrel názorné príklady obsahu "šitého na mieru" spätnému odkazu. Práve to je jeden z kľúčových faktorov umiestňovania sa na popredných pozíciách v konkurenčnej oblasti.
Množstvo času sa na školení venovalo webom niektorých účastníkov. Možno až príliš veľa, keďže sa (z môjho pohľadu) často rozoberali veci, ktoré patrili skôr do školenia pre začiatočníkov. Aj keď to je možno profesionálna deformácia :-).
Pár slov na záver a komu školenie odporúčam
Školenie odporúčam každému, kto to so svojím webom (akýmkoľvek) myslí aspoň trochu vážne. Či už ide o ľudí z mojej brandže (affiliate, získavanie organickej návštevnosti), alebo majiteľov e-shopov (aj tých najmenších), alebo ľudí predávajúcich iné služby. Na školení sa skutočne každý niečo naučí. A to niečo môže byť práve to rozhodujúce, či sa v konkurenčnom prostredí presadíte, (alebo ovládnete menej konkurenčné prostredie), alebo nie. Ak ste neporozumeli niektorým výrazom, ktoré som v článku napísal, najprv navštívte školenie SEO pre začiatočníkov a potom pre pokročilých. Oplatí sa to.

Vladimír Rejholec,
internetový podnikateľ a manažér portálu Zdravotéka.sk
Vlado je internetový podnikateľ, zakladateľ niekoľkých desiatok blogov, portálov a stránok, posledný rok manažér portálu Zdravotéka.sk. Venuje sa organickej návštevnosti a jej monetizácii.