16.07.2020 • Michal Král

J. Žilinčan (Berlin Brands Group): Pohľad do zákulisia e-commerce skupiny s 200 mil. EUR obratu

E-shop Electronic-star a skupina Berlin Brands Group, ktorej je e-shop súčasťou síce nie sú na Slovensku takí známi ako Alza, Hej, či Mall, avšak z pohľadu obratu aj profitability už patria medzi top hráčov. Skupina BBG generuje ročne obrat 200 mil. EUR, z toho CEE divízia sa podieľa obratom 33 mil. EUR za 2019. Mesačne skupina sprocesuje 200 000+ objednávok a zamestnáva 500+ ľudí (z toho na SK 120+).
Jakub Žilinčan ako CMO skupiny prezradil Michalovi naozaj zaujímavé interné informácie a čísla, ktoré vám pomôžu navnímať špecifiká medzi CEE a západným e-commerce trhom, odhalia stratégiu pri expanzii a celkovo dajú veľkú inšpiráciu k tomu, ako vybudovať silný a hlavne profitabilný e-commerce biznis v medzinárodnom meradle. Veľmi zaujímavé sú tiež odporúčania, ako zo support tímu urobiť popredný predajný/marketingový kanál e-shopu.

Vo videorozhovore sa dozviete:
0:49 - Vďaka čomu sú obchody spoločnosti Berlin Brands Group také profitabilné?
1:17 - Ako je orientačne rozložený obrat jednotlivých e-shopov tejto spoločnosti?
2:21 - Aký podiel na obrate spoločnosti tvorí B2C a B2B?
3:01 - Aká je štruktúra návštevnosti týchto e-shopov?
4:20 - Bude Amazon v horizonte 3-5 rokov aj v našom regióne dominantný?
5:41 - Aké zloženie návštevnosti majú e-shopy spoločnosti BBG z hľadiska marketingových kanálov?
7:31 - Ako realizujú tzv. reaktívny sales cez support?
9:21 - Realizujú marketing inhouse alebo outsourcujú? V čom vidia výhody a nevýhody?
10:29 - Sú pre nich profitabilné aj sociálne siete?
11:38 - Manažujú tí istí zamestnanci rôzne krajiny alebo má každý na starosti svoju krajinu?
12:46 - Ako riešia vývoj?
14:07 - Darí sa im využívať Exponeu tak, aby bola pre nich rentabilná?
15:40 - V ktorých krajinách sa im najviac darí a prečo?
17:56 - Ako funguje spolupráca s nemeckým managementom spoločnosti?
19:19 - Čo je dôležité pri výbere novej krajine?
20:09 - Aký je postup pri spustení novej krajiny, čo sa týka marketingu?
21:09 - Ako dlho im trvá kým sa plne etablujú na trhu?
21:54 - Ako fungujú, čo sa týka logistiky?
25:12 - Aké boli 3 najväčšie chyby počas ich pôsobenia?
26:35 - Ako sa prejavila Korona na predajoch?
27:35 - Majú aj možnosť osobného odberu?
28:10 - Akú majú, ako skupina BBG, dlhodobú víziu?
30:10 - Aký je význam marketplace-ov z pohľadu Jakuba Žilinčana?
32:27 - Aké nástroje sa im osvedčili? Ktoré by odporučili e-shopárom?

Tip 1: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://anchor.fm/pricemaniaacademy
Tip 2: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž