16.07.2020 • Michal Král

Kristína Čambalová (Kharisma): Prečo a ako riešiť PR aktivity v rámci e-commerce

Značka a celkové povedomie o e-shope zásadným spôsobom ovplyvňuje ziskovosť e-shopu. Čím viac máte priamych prístupov a prístupov cez kľúčové slová so značkou vášho e-shopu, tým viac máte objednávok s "plnou maržou", keďže za takúto návštevu neplatíte (na rozdiel od PPC kampaní, agregátorov apod.). A práve PR je veľmi efektívny spôsob ako zvýšiť znalosť vašej značky, budovať jej dôveryhodnosť a vo finále aj zvyšovať mieru konverzie e-shopu.
Keďže PR sa v e-commerce venuje len minimum subjektov, o to väčší priestor je tam na odlíšenie sa od konkurencie a oslovenie nových užívateľov, ktorých neviete zasiahnuť cez výkonnostné kanály.
O tom, prečo a ako realizovať PR aktivity v rámci e-commerce, sa rozprával Michal Král so zakladateľkou PR agentúry Kharisma Kristínou Čambalovou, ktorá viac ako 10 rokov klientom pomáha zvyšovať vizibilitu v on-line aj off-line médiách, budovať značku a posilňovať dôveryhodnosť a reputáciu klientov.
 

V rozhovore sa dozviete:
0:31 - Čo je vlastne PR v roku 2020?
3:10 - Aký je dôvod, že len minimum e-commerce projektov, resp. e-shopov rieši PR?
5:57 - Ako vyhodnotiť efektivitu PR aktivít? Ako k tomu pristupovať?
9:26 - Ako funguje spolupráca so spoločnosťou Zásielkovňa? Aký je výsledok spolupráce?
12:07 - Ako prebieha proces získavania výstupov, resp. komunikácia s novinármi?
14:03 - Financujú sa platené výstupy z budgetu na PR agentúru alebo sú to náklady nad rámec tohto poplatku?
16:00 - Mal by e-shop spĺňať nejaké parametre, aby bolo jeho PR čo najúspešnejšie?
17:55 - Kedy má zmysel robiť si PR vo vlastnej réžii a kedy má zmysel využiť služby agentúry alebo freelancera?
20:07 - Má aj malý e-shop šancu dostať sa bez pomoci do silnejších médií?
22:48 - Je súčasťou PR aj content marketing?
23:34 - Ako prebiehajú procesy v rámci spolupráce s PR agentúrou?
26:36 - V akom cenovom rozpätí sa pohybuje cena za služby PR agentúry?
27:51 - Tvorí jednotlivé výstupy agentúra alebo klient?
29:00 - Ako ťažké je dosiahnuť stav tzv. opinion leadera vo svojom segmente?
30:30 - Kam dlhodobo smeruje PR, keď berieme do úvahy prelínanie s online marketingom?
32:29 - Ako majiteľ e-shopu, ako vyhodnotím výsledky niekoľkoročnej spolupráce s PR agentúrou?

Viac o službách PR agentúry Kharisma sa dozviete na http://kharisma.sk.

Tip 1: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://anchor.fm/pricemaniaacademy
Tip 2: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Ondrej Lipták
E-mail:
ondrej.liptak@pricemania.sk
Mobil:
+421 908 039 133

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž