V ostatných desaťročiach cítiť badateľný rozmach e-commerce segmentu. Dôsledkom trendu je neustály vznik nových internetových obchodov a online firiem. Z roka na rok sa tak možnosti presadenia sa na trhu, zviditeľnenia sa a najmä budovania značky zhoršujú. Bolo by zaujímavé vedieť, ako sa správa konkurencia a aké trendy vedú v tom ktorom segmente. Portál Pricemania.sk, ktorý porovnáva ceny medzi takmer 5 000 e-shopmi, sa preto rozhodol priniesť odpovede na tieto otázky a pripravil prvý detailný prieskum o aktuálnej situácii e-shopov na našom trhu.
Zapojilo sa doň 195 väčších či menších e-shopov pôsobiacich v 24 segmentoch. Výsledky sú tak zaujímavé a rôznorodé. „Keďže historicky na Slovensku neexistujú prakticky žiadne relevantné údaje o stave slovenského e-commerce trhu, rozhodli sme sa využiť našu databázu e-shopov na Pricemanii a získať tak aspoň základný obraz o situácii na trhu. Ide tak o unikátny prieskum, ktorý slovenskému trhu veľmi chýbal,“ hovorí Michal Král, CEO Pricemania.sk.
Keby sme výsledky prieskumu s nadhľadom zhrnuli, „typický priemerný slovenský e-shop“ by vyzeral takto:
Vznikol v roku 2010 so sídlom na Slovensku a pôsobil by v segmente dom, byt a záhrada. Na jeho prevádzke by sa podieľal(i) jeden až piati pracovníci. Jeho obrat za posledný rok by bol 10 001 – 30 000 €, no v ďalšom roku by očakával jeho zvýšenie. Priemerná hodnota objednávky by bola od 21 – 50 € a priemerná výška marže v tomto e-shope sa by sa pohybovala od 10,01 do 20 %. Zákazníci by si tovar mohli osobne vyzdvihnúť v jednom až troch odberných miestach približne dva dni od prijatia objednávky alebo by mohli počkať, kým im tovar domov privezie kuriérska spoločnosť a zaplatia ho na dobierku.
Komplexné vyhodnotenie prieskumu pre jednotlivé segmenty si môžete stiahnuť TU.