Rozhovor s autorom a zakladateľom prvého vzdelávacieho e-commerce projektu Pricemania Academy, Michalom Králom.
Michal, čo ťa viedlo k založeniu vzdelávacieho projektu Pricemania Academy?
Keďže som za 8 rokov v on-line biznise absolvoval už viac ako 1 000 stretnutí s prevádzkovateľmi a marketérmi e-shopov a on-line projektov, uvedomil som si, že reálna úroveň know-how v segmente je bohužiaľ pomerne nízka a to je dôvodom, prečo často aj nádejne rozbehnuté e-shopy vo veľa prípadoch končia neúspechom a sklamaním. Pritom často by stačilo ovládať aspoň základné princípy, pravidlá a aspekty podnikania na internete. Keďže Pricemania vždy mala záujem klientom pomáhať nielen s inzerciou, ale rovnako aj celkovo so zvyšovaním výkonnosti e-shopov, Pricemania Academy je logickým vyústením našej snahy edukovať trh a pomôcť tak celému segmentu, aby bol aj v globálnom meradle viac konkurencieschopný, ako tomu bolo doposiaľ.
Čo teda je Pricemania Academy ako funguje?
Projekt Pricemania Academy je prvý komplexný vzdelávací program pre e-commerce segment, ktorý účastníkov kompletne prevedie problematikou on-line podnikania a on-line marketingu. Vzdelávanie prebieha formou interaktívnych workshopov v malých skupinách (max. 9 osôb) a jednotlivé témy školia skúsení profesionáli zo špičkových slovenských a českých firiem. Okrem fyzických workshopov sa ako alternatívna forma pripravujú aj webináre, rozhovory s odborníkmi, blog a ďalšie on-line formáty, aby sme umožnili vzdelávať sa aj geograficky vzdialenejším záujemcom.
Čo je cieľom Pricemania Academy?
Cieľom Pricemania Academy a našou maximálnou prioritou je, aby si účastníci z workshopov odniesli reálne know-how, ktoré je okamžite využiteľné v praxi. A to či už v podobe znalostí alebo zručností, vďaka ktorým dokážu zvýšiť svoju konkurencieschopnosť a obchodné výsledky podnikania. Stojím si za tým, že investované financie do ktoréhokoľvek workshopu sa účastníkom niekoľkonásobne vrátia, samozrejme za predpokladu, že budú nadobudnuté znalosti, zručnosti a nástroje reálne používať. Dôležité je teda, aby celá snaha nezostala len pri samotnom workshope, ale pokračovalo okamžite v zmene fungovania e-shopu a toho, ktoré činnosti a ako sa vykonávajú.
Akým okruhom a témam sa venujete na školeniach a workshopoch Pricemania Academy?
Mojou víziou bolo postaviť komplexný program a teda nie len izolované témy, preto v rámci programu pokrývame prakticky všetky oblasti on-line podnikania a on-line marketingu, od založenia e-shopu, správne nastavenú cenotvorbu e-shopu, ovládanie Google Anaytics, SEO workshopy, on-line marketingové a PR workshopy až po starostlivosť o zákazníka, e-mail marketing či použiteľnosť webu. Ďalšie témy a mentorov pritom máme v príprave a zaradíme ich do programu v roku 2014. Navyše ďalšie zaujímavé témy budeme riešiť formou rozhovorov s mentormi či článkami na tomto blogu.
Pozrite si video s predstavením programu a vybraných mentorov Pricemania Academy:
Workshopy prebiehajú v útulných a klimatizovaných priestoroch priamo v Pricemanii na Priemyselnej 1/A v Bratislave s výbornou dostupnosťou na všetky hlavné ťahy a možnosťou parkovania hneď za budovou (parkovisko LIDL na Trenčianskej ulici). Na začiatku účastníci obdržia kompletné materiály k workshopu, takže si môžu robiť poznámky priamo k jednotlivým slide-om. Maximálny počet účastníkov workshopu je 9 a je teda zabezpečený dostatočný priestor pre všetkých. Väčšina workshopov je vyslovene interaktívnych, takže sa účastníci priamo učia v praxi. Počas celého dňa je zabezpečené chutné občerstvenie a pri celodenných workshopoch aj kompletný obed v blízkej reštaurácii. Medzi účastníkmi a spíkrom ako aj medzi účastníkmi navzájom obvykle prebieha intenzívne výmena skúseností a názorov, čo je taktiež veľkou výhodou skupinového vzdelávania. Rovnako nezanedbateľný je efekt v podobe nových kontaktov na potenciálnych zákazníkov, dodávateľov či partnerov. Workshopy takmer vždy prebiehajú v pohodovej atmosfére a dobrej nálade :-). Na záver workshopu účastník obdrží certifikát v rámčeku za účasť na školení, ktorý si vie rovno zavesiť vo firme na stenu a pochváliť sa tak kolegom a klientom ;-).
O aké témy z oblasti online segmentu ste zaznamenali najväčší záujem?
V jarnej časti bol zatiaľ najväčší záujem o témy okolo Google Analytics, SEO, optimalizácie miery konverzie a starostlivosti o zákazníkov. Na jeseň však máme hneď niekoľko úplne nových workshopov a mentorov, ktoré veríme budú rovnako obľúbené a kde očakávame, že sa veľmi rýchlo vypredajú. Taktiež sme otvorení návrhom na nové témy, takže nám pokojne dajte vedieť, ak vám v programe niektorá téma alebo mentor chýba.
Pricemania Academy od septembra vstupuje do novej sezóny. Aká bude? Na čo sa môžu účastníci školení tešiť?
Na novú sezónu Pricemania Academy sme pripravili hneď niekoľko verím atraktívnych noviniek. V týchto dňoch sme spustili nový zľavový a vernostný systém a umožňujeme tak vzdelávanie širšej cieľovej skupine a taktiež odmeňujeme verných a pravidelných účastníkov workshopov. Okrem toho spúšťame možnosť dohodnúť si workshop na mieru ušitý na mieru potrebám firiem a vybrať si tak mentora, tému, miesto a termín workshopu podľa toho, ako vám to vyhovuje. Pre túto možnosť sa nám stačí ozvať cez kontaktný formulár na www.pricemaniaacademy.sk, my oslovíme mentora a dohodneme detaily workshopu.
A samozrejme sa veľmi tešíme na nové témy a mentorov, ktorí sa nám nevošli do jarnej časti a sú medzi nimi skutočne špičkoví a skúsení odborníci. Taktiež sme spustili tento blog, takže budeme pracovať na tom, aby pravidelne pribúdali zaujímavé články a analýzy od nás, ale aj od samotných mentorov. A v príprave sú aj nové on-line vzdelávacie formáty, ktoré zasa môžu pomôcť záujemcom, ktorí sú od nás geograficky vzdialení a účasť na workshopoch je tak pre nich problematická. Ohlásenie všetkych noviniek a programu novej sezóny bude programom vykopnutia novej sezóny, ktoré sa uskutoční už vo štvrtok 5.9.2013 v coworkingovom centre Connect v Bratislave. Teším sa na všetkých vzdelávania chtivých Pricemaniakov :-).