Na Slovensku je zvykom, že nákup mediálneho priestoru sa sústreďuje hlavne na kliknutia a videnia. Samozrejme, nie je na tom nič zlé. Tieto modely sa dajú rýchlo nasadiť a s vysokými číslami. Avšak ako za hranicami, tak aj v domovine sa chceme posúvať ďalej a robiť veci lepšie. Hľadať a využívať efektívne riešenia je heslo aj dnešnej doby. Keď sa podávajú bryndzové halušky, tak PPC a CPM.
Pri klikoch a videniach je napríklad jednoduché plánovanie rozpočtu, zložitejšia je už merateľnosť obchodných cieľov.
Máme tisíce klikov a impresií, čo teraz? Nakúpime ďalšie...
A hľa, tu kráča jeden z hrdinov
Affiliate marketing je sprostredkovanie určitej akcie affiliate partnerom (publisherom) pre predávajúceho (inzerenta). Akciou nemusí byť len predaj produktu, ale aj vyplnenie formulára či registrácia v systéme. Pri affiliate nenakupujete žiaden kredit, za ktorý vám hrá muzika do polnoci, nie je tam žiadna platba vopred. Platí sa len za reálny predaj po uskutočnení akcie. A to sme sa ešte nedostali k free-brandingu, ktorý affiliate šíri prostredníctvom činnosti publisherov a blogerov.A superschopnosti? Získať a neprehlúpiť
Presne merateľná affiliate kampaň je vhodná takmer do každej komunikačnej či marketingovej stratégie. Affiliate kampaň je možné profilovať v sieti aj samostatne. Vždy sa bude správať ako dlhodobý a stabilný marketingový kanál na získavanie akcií. A nezaplatíte nič navyše.Ako Danka a Janka. Ide to ruka v ruke - spokojný publisher a správne prispôsobený e-shop pre zákazníka
Žiadna konverzia sa nezaobíde bez dvoch základných zložiek. Základom je dobre spracovaná webová stránka inzerenta. Ak nie je konverzná a klienti sa na nej strácajú, konverzie proste nebudú. Publisher si môže dať veľkú námahu, aby zákazníka poslal do e-shopu, pokiaľ však nie je obchod dobre spracovaný, zákazník tam nezotrvá a konverzia nenastane.Tak isto, keď sa už inzerent pustí do affiliate kampane, musí si byť vedomý toho, že pokiaľ sa publisherovi odmena nezdá zaujímavá, kampaň robiť jednoducho nebude. Samozrejme, skúsení publisheri už vedia, kde sa pohybujú hranice inzerentov, čo sa im oplatí, čo môžu očakávať a s čím môžu byť spokojní.

Vždy, keď príde zákazník do e-shopu a nevie jednoducho a príjemne nakúpiť, niekde zomrie jedno mačiatko.
Affiliate už aj na Slovensku
Keď vychádzame zo štatistík konverzií siete DOGNET od roku 2013 za celé fungovanie, počet konverzií postupne rastie a blíži sa k 70 tisícom. Ostatné siete a samostatné programy urobia na Slovensku v roku 2016 približne 500 000 tisíc konverzií. Tešíme sa stálemu rastu a tomu, že DOGNET je naozaj významnou sieťou, o čom hovoria aj uvedené čísla.Najviac konverzií, približne tretinu zo všetkých, prichádza zo segmentu domova a domácnosti. Asi štvrtina konverzií je z oblasti zdravia. Menej ako polovicu si delia financie, móda a elektronika.
Stále si veľa ľudí myslí, že affiliate robí pre inzerenta len zanedbateľné percento predajov. Mnohí by však boli prekvapení.
DOGNET v číslach
Keďže nemáme presné dáta konkurencie, tak spomenieme aspoň naše. DOGNET má partnerov, ktorým affiliate kampaň prináša až 24 % z celkového počtu objednávok. Aby sme nepreháňali, priemerne affiliate prináša inzerentovi zhruba 10 - 15 % zo všetkých konverzií. :) Čo sa konverzného pomeru týka, máme inzerentov, kde konverzný pomer z affiliate kampane dosahuje až 18 %. Traffic z kampane je vysoko konverzný a v priemere aj vyšší ako konverzný pomer PPC alebo CPM. Priemerný zisk z jednej konverzie za rok 2015 sa v DOGNETe pohybuje cez 5 €, pričom najvyššia konverzia bola až 600 €.Podľa prieskumu z roku 2015 je pre publisherov najdôležitejšia provízia, za ňou ostala tematická oblasť aj sila značky.
Nie je to len o banneroch
Mnohí stále žijú v domnení, že affiliate = banner. Banner je v skutočnosti skôr sekundárnym nástrojom. Publisheri pre zvolenú kampaň vytvárajú celé affiliate projekty, magazíny, katalógy, používajú in-textové odkazy, PPC, blogy, či články.Čerešnička na torte
Cez všetko čo affiliate dokáže priniesť inzerentovi bez toho, aby pýtal čokoľvek navyše, pridáva ešte jednu veľkú pridanú hodnotu. Nie je to len čistá efektivita. Kampaň buduje značku e-shopu, keďže sa šíri článkami, portálmi a celkovo webom. Zvyšuje sa povedomie o značke a stúpa jeho popularita. Prináša nových ľudí a znásobuje efekt výkonu affiliate kampane.Petronela Pivarčiová, Sales manager DOGNET.sk.