08.04.2020 • Michal Král

Ako si znížiť náklady na Google Shopping kampane až o 20 %

Google Shopping kampane sú dnes už štandardným nástrojom v rámci marketingovej stratégie každého e-shopu. Umožňujú vo výsledkoch vyhľadávania zobraziť produktový inzerát s obrázkom a cenou a priamym preklikom do e-shopu.

Vďaka vyššej vizibilite a konkrétnejším informáciám tento formát dosahuje vysokú preklikovosť (CTR) a často tak generuje významnú väčšinu celkového obratu z Google Ads reklamného systému u e-shopov. A zároveň prináša oproti bežným textovým inzerátom väčšinou násobne lepší ROAS (čiže návratnosť kampane).

Špeciálne teraz počas “koronavírus” situácie si v Pricemanii uvedomujeme, že mimoriadna situácia vytvorí obrovský tlak na finančnú situáciu (nielen) e-shopov a teda tlak na návratnosť (ROI/ROAS) akýchkoľvek marketingových aktivít bude ešte vyšší ako doteraz.

Google CSS program (Comparison Shopping Services = porovnávacie služby ako Pricemania)

Aj preto sme sa zapojili do Google CSS programu, aby sme našim klientom vedeli priniesť špeciálny benefit od Googlu, ktorý vám umožní znížiť si náklady na Google Shopping kampane až do 20 % a zvýšiť reálnu ziskovosť kampaní.

Koľko peňazí vám tento benefit prinesie?

To závisí pochopiteľne od vášho rozpočtu, ale aj od toho akú stratégiu zvolíte. Tento benefit totiž môžete využiť dvoma spôsobmi:
A) Na zvýšenie obratu z Google Shopping kampaní - ak necháte nastavenie cien za preklik rovnaké ako doteraz, vďaka zapojeniu do CSS programu získateť významný nárast obratu pri nezmenených nákladoch (napr. pri cene prekliku 1 EUR v skutočnosti biddujete 1,20 EUR, čo vám prinesie viac návštevnosti a konverzií)
B) Na zníženie nákladov na Google Shopping kampane - aj po znížení cien za prekliky zostávate v skutočnosti na pôvodných cenách za prekliky v aukcii a teda získate +- porovnateľnú návš tevnosť, ale pri nižších nákladoch

Prečo Google poskytuje takýto benefit?

Bol k tomu dotlačený Európskou komisiou na základe súdnych sporov o zneužívaní dominantného postavenia na trhu. V sporoch dlhodobo ide najmä o zvýhodňovanie vlastných služieb vo výsledkoch vyhľadávania na úkor konkurencie. Ide o komplikovanú právno-obchodnú problematiku, v prípade záujmu sa dozviete viac napr. v tomto článku.

Aké sú benefity Pricemania CSS programu?

1. Cena – môžete získať zľavu až do 20 % na všetky reklamy v Nákupoch (Google Shopping Ads) úplne zdarma
2. 100 % nezávislé – nie je podmienkou využiť naše agentúrne služby. Môžete pokračovať v inzercii aj s agentúrou, ktorú ste mali doteraz
3. Pokrytie 21 krajín EÚ, kde beží CSS program (SK, CZ, HU, AT, PL, RO, FR, DE, ES, PT, IT, CH, NL, BE, UK, IE, DK, FI, SE, NO, GR)
4. V spolupráci s agentúrou Blue Winston vám v prípade záujmu zabezpečíme aj profesionálnu správu a optimalizáciu Google Shopping kampaní (nie je podmienkou využívania benefitu)
5. Prémiová podpora 24/7 – Blue Winston je najväčší Channel Partner pre CEE región
6. Rozpočet si určujete sami – môžete minúť, €30, €50 ale i €1000 denne do inzercie
7. Zrušiť môžete kedykoľvek – využívanie našich služieb ako CSS partnera môžete zrušiť kedykoľvek, bez viazanosti a výpovedených lehôt


Koľko ma to bude stáť?

Potrebné prístupy k vašim reklamným účtom*

Prístup do Google Ads účtu s tzv. Primary (oldest) link

Prístup do Google Ads účtu

Prístup do Google Merchant účtu

Mesačný poplatok

zdarma

od 39 EUR / mesiac**

* prístupy sú potrebné čisto na technické zabezpečenie benefitu, nebudeme nijakým spôsobom zasahovať do vašich kampaní
** závisí od viacerých parametrov, informujte sa pre vypracovanie ponuky

Prečo máte aj variant zdarma, kde je háčik?

Našim cieľom je dostať pod náš program čo najviac e-shopov, lebo aktuálne je to pre Pricemaniu jediná možnosť ako sa vďaka odkazu pod vašou ponukou (bude tam “by Pricemania” miesto “by Google”) zobrazovať v Google Shopping inzerátoch. Zobrazovať naše produktové inzeráty bez toho, aby sme mali košík, Google aktuálne neumožňuje. Pre vás to nie je nijaká nevýhoda, nám to pomôže.

Ako náročné je zapojiť sa do CSS progrmamu?

Zapojenie sa do služby je veľmi jednoduché, ide o zopár jednoduchých krokov, pričom so všetkým pomôže naša promptná podpora. Do pár dní už môžete z tohto zapojenia profitovať, pričom ide pre vás o čistý prírastok do zisku (EBITDA), čiže z môjho pohľadu nie je nad čím váhať. Pri menších rozpočtoch môže ísť o stovky EUR, pri väčších až o tisícky EUR mesačne úspory (resp. navýšenia obratu).
 

P.S.: Ak ste marketér alebo agentúra, ktorá spravuje Google Shopping kampane a mali by ste záujem tento benefit ponúknuť svojim klientom, ozvite sa mi, na toto máme tiež pripravený model, každý klient vám bude za instantné navýšenie ROAS vďačný.

Ozvite sa nám a začnite šetriť ihneď!

CSS9


Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Ondrej Lipták
E-mail:
ondrej.liptak@pricemania.sk
Mobil:
+421 908 039 133

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž