Dobrá agentúra si urobí prieskum
Pred samotným oslovením firmy by si PR agentúra mala urobiť prieskum o oslovovanej firme. Ako a kde doteraz komunikovala. Je trapas, pokiaľ vás PR agentúra začne presviedčať o tom, v akých médiách by ste mali byť a vy pritom máte už s danými médiami rozbehnutú spoluprácu. Je to dôkaz o tom, že si agentúra nenašla čas na 5 minútovú záležitosť, aby si preskúmala mediálny archív (napr. Mediasearch od NEWTON Media).
Dobrá agentúra vás pozná
Pred stretnutím s klientom by si pracovník agentúry mal preštudovať čo najviac o potenciálnom klientovi. Nemalo by sa teda stať to, že na úvodnej schôdzke vám povedia, že patríte do iného segmentu, či typu služieb. Nám sa napríklad pri jednom takomto stretnutí stalo, že o nás vraveli ako o e-shope a nie ako o porovnávači cien (čo je dosť veľký rozdiel). Aj po viacnásobnom upozornení sa agentúra neopravila. Chyba? Áno a veľká.
Dobrá agentúra sa pýta
Niekedy sa stane, že človek je plný myšlienok a rád by povedal všetko, na čo myslí. Rozpráva a rozpráva a vlastne si neuvedomí, že svojho partnera nepustí k slovu. Dobrá PR agentúra sa v prvom rade pýta. Aká ste firma, čo preferujete, akí sú vaši klienti... Koho chcete osloviť a čo by ste radi komunikáciou dosiahli.
Dobrá agentúra predostrie návrhy
Rozprávať sa o tom, čo by bolo keby, vie každý. Poukázať na chybné miesta komunikácie, naznačiť vylepšenia, pripraviť stratégiu. Čím je agentúra pripravenejšia, tým viac zaujme.
Pokiaľ ste malá firmička s malým budgetom, nie vždy potrebujete na pomoc PR agentúru. Existuje množstvo šikovných freelancerov, ktorí vám budú vedieť pomôcť s písaním článkov či so samotnou komunikáciou s novinármi. A možno to zvládnete aj vy sami – ako absolvent nášho kurzu „Ako sa dostať na titulky magazínov“, firma Beardo, čiapky s bradou.
Ich výstupy môžete vidieť tu:
Brejk, marec 2014
Eva, január 2014