Hlavnou témou boli súčasné a vyvíjajúce sa webové technológie, použiteľnosť a prístupnosť webových stránok. Doobedná (hlavná) časť programu bola venovaná webdizajnu a použiteľnosti webu, poobedný program bol rozdelený do troch sál, a tak si každý mohol vybrať tému (čí spíkra), ktorá ho zaujala najviac.
V tomto blogu sa zameriame na E-commerce a Content marketing, konkrétne prezentáciu Júlie Michálekovej z Visibility – Ako tvoriť obsah?
Júlia v úvode načrtla, čo je content marketing, a aké sú jeho ciele (zvyšovanie traffic stránky, zaujímavý a „zdielateľný“ obsah na sociálne siete, zvyšovanie konverzií, zlepšovanie imidžu značky atď.).
Na konkrétnych ukážkach vlastného blogu Visibility Júlia ukázala, ako robia content marketing oni, kam ho posunuli od jeho vzniku a hlavne, ako dosiahli jeho úspech. Inšpirujte sa.
1. Zmena dizajnu
Stavte na responzívny dizajn, rýchle načítavanie stránky, okolo textu článku nechajte čo najviac priestoru, žiadne reklamy, vyskakovacie okienka ani iné rušivé prvky pre čitateľa. Nutný je call to action prvok na konci článku (napríklad výzva na zápis do newslettra).2. Obsahová stratégia
Určte si témy, spracujte redakčný kalendár a dodržujte ho.
3. Vybudujte tím autorov
Motivujte členov vášho tímu rôznymi benefitmi (home office navyše, finančná odmena a pod.). Vyčleňte im priestor na písanie v pracovnom čase, hodnoťte a kontrolujte texty, ktoré napísali a motivujte ich v ďalšom písaní.
4. Striedajte typy obsahov
Články dopĺňajte obrázkami, grafmi, infografikami. Striedajte ich s videami a webinármi. Nebojte sa e-bookov, zostavte ich z článkov, ktoré ste už publikovali na blogu.5. Promujte
To, čo napíšete, odpromujte všetkými možnými kanálmi, dostaňte to k čo najviac čitateľom – newsletter, sociálne siete, weby partnerov, spomínaný e-book a pod.6. Analyzujte
Vyhodnocujte čítanosť, ale zaujímajte sa aj o vašich čitateľov – kto sú, odkiaľ prišli, ako sa správajú? Viac sa im páčia dlhšie články alebo kratšie? Ktoré kategórie na blogu sú najčítanejšie? Aké titulky najviac zaujmú? Prispôsobujte obsah blogu preferenciám svojich čitateľov.
Najťažšie je začať. Ak si vo firme nastavíte správny systém blogovania, pôjde to, možno nie ľahko, ale pôjde. A s pribúdajúcimi čitateľmi budú pribúdať aj zákazníci. Príjemné písanie!