05.05.2016 • Hana Cuperová

Ako zvýšiť čítanosť vašich článkov

Od začiatku fungovania Pricemanie sa snažíme budovať s novinármi a médiami korektné vzťahy. Aj preto sme si v apríli pripravili pre nich niečo špeciálne. Aktuálne už 7. sezónu odovzdávame know-how majiteľom a marketérom e-shopov v rámci projektu Pricemania Academy. Napadlo nám, že by nebolo od veci, keby si aj novinári vyskúšali na vlastnej koži, ako prebiehajú workshopy, a zároveň sme ich mohli hneď aj niečo naučiť.



Preto sme najprv sondovali a následne dospeli k téme “Ako zvýšiť čítanosť vašich článkov”, ktorá by pomohla novinárom pri ich reálnej práci, keďže cieľom každého média je draho vytvorený obsah dostať k čo najväčšiemu okruhu čitateľov a zároveň ho čo najlepšie monetizovať. Workshop pripravil a odškolil Michal Král, zakladateľ Pricemania a Pricemania Academy, ktorý si problematiku budovania návštevnosti osvojil na vlastných projektoch. V tomto smere sa mu podaril veľký úspech, keď sa popredný vyhľadávač tovaru www.pricemania.sk už po 3 rokoch fungovania dostal na takmer 1 milión návštev mesačne.

 

Workshop sa skladal z viacerých častí, všetko prebiehalo veľmi interaktívne a v konštruktívnej atmosfére, kde každý svojimi skúsenosťami prispel k vysokej úrovni akcie. Školenia sa zúčastnili popredné médiá, napríklad www.hnonline.sk, www.strategie.sk, www.mojandroid.sk, www.touchit.sk, www.techbox.sk, www.zive.sk a ďalšie.

 

V prvej časti sa Michal venoval najmä problematike SEO (Search Engine Optimization, čiže optimalizácia pre vyhľadávače). Keďže SEO je tak trochu alchýmia a neexistujú jednoznačné postupy a stratégie, najlepšie je vyskúšať si všetko na vlastných projektoch. Základom úspechu je rozumieť tomu, ako fungujú vyhľadávače, ako indexujú váš web a na základe čoho zoraďujú výsledky vyhľadávania.

On-page SEO sa zaoberá vhodným nastavením SEO parametrov (Titulky, H1 nadpisy, meta description a ďalšie) priamo na vašom webe. Je to dôležité nielen kvôli radeniu výsledkov, ale hlavne kvôli používateľom, aby vedeli váš web vyhľadať a zobrazili sa im relevantné informácie vo výsledkoch vyhľadávania. Aj preto je niekedy lepšie celú oblasť SEO vnímať skôr z pohľadu vášho používateľa, ako z pohľadu vyhľadávačov.

 

Riešili sme aj to, čo vlastne vyhľadávajú používatelia, kde a ako to zistíme. Michal ukázal nástroje ako Google Trends, Google Search Console, Keyword Tool v rámci Google AdWords. Dáta z týchto nástrojov vám naznačia, aký druh obsahu, aké témy a kľúčové slová používatelia vyhľadávajú, a teda viete tvorbu obsahu na vašom webe prispôsobiť aj reálnemu dopytu používateľov. Samozrejme, niektoré médiá sú postavené skôr na “bulvárnych” titulkoch, kde je kľúčová skôr návštevnosť zo sociálnych sietí, takže tam zasa treba zabezpečiť pútavé titulky článkov a dosiahnuť tak vysoký “engagement” na Facebooku (maximalizovať teda počet like-ov, zdieľaní a komentárov pri vašich článkoch).

Z pohľadu off-page SEO je zasa dôležitá kvantita a kvalita spätných odkazov, ktoré smerujú na váš web. Ideálny stav je vytvoriť natoľko hodnotný a kvalitný obsah, aby ho iné weby a ľudia prirodzene linkovali. Samozrejme, tomu viete aj pomôcť viacerými spôsobmi. Ak napríklad máte web s recenziami produktov, viete tieto nalinkovať napríklad z porovnávačov cien a získať tak cenný odkaz a zároveň návštevnosť na vaše články.

V prípade, že vás problematika SEO zaujíma, vysoko odporúčame účasť na SEO workshopoch v rámci Pricemania Academy, ktoré vedie popredný expert na SEO Tibor Peták z www.seochat.sk. Viac info k workshopom nájdete tu:
http://www.pricemaniaacademy.sk/seo-pre-zaciatocnikov
http://www.pricemaniaacademy.sk/seo-pre-pokrocilych-pokrocile-seo-strategie-a-techniky
http://www.pricemaniaacademy.sk/seo-workshop

Z ostatných kanálov prekvapivo máloktoré médium využíva e-mail marketing. A ak áno, tak väčšinou zbiera odberateľov newslettera len pasívne. Výhodou e-mail marketingu je to, že tento kanál máte plne pod kontrolou, a teda je z nášho pohľadu strategicky dôležité budovať si databázu odberateľov a testovať priebežne, čo funguje.

V poslednej časti sa Michal venoval tomu, ako monetizovať obsah, a teda maximalizovať tržby z neho. Okrem predaja reklamného priestoru klientom napriamo alebo cez mediálne agentúry viete využiť Google AdSense, prípadne sa zapojiť do niektorého z affiliate programov z pozície publishera (vydavateľa). Aby sa vám to však oplatilo, musíte mať skutočne dobre podchytenú špecifickú cieľovku, ktorá je pripravená nakupovať. Z veľkých sietí odporúčame pozrieť napríklad Commision Junction, z lokálnych sietí je to napríklad Dognet či Affilbox

 

V prípade, že vás zaujíma problematika e-commerce, odporúčame stiahnuť 
e-book Michala Krála pod názvom “13 najčastejších chýb e-shopov”.

Ak by ste mali záujem o konzultáciu alebo workshop v tejto oblasti, neváhajte sa obrátiť na Michala. Jeho kontakty sú michal.kral@pricemania.sk, +421 904 665 488.

Prajeme vysokú čítanosť článkov a spokojných používateľov!

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž