24.03.2017 • Zuzana Vrabcová

Google Analytics pre začiatočníkov: Prvé školenie sezóny nabité konkrétnymi odporúčaniami

Minulý utorok odštartovala Pricemania Academy jarnú sezónu školení prvým workshopom na tému Google Analytics pre začiatočníkov. Školenie, na ktorom sa stretlo 14 účastníkov z rôznych firiem, viedol výborný mentor Vlado Cintula.

Vlado je hlavným analytikom a senior SEO/SEM konzultantom v spoločnosti Riešenia.com s viac ako 7 ročnými skúsenosťami. Má na starosti prípravu, správu a vyhodnocovanie komplexných online kampaní v rôznych reklamných systémoch, ako aj školenia klientov v danej problematike.
 

Workshop v interaktívnom duchu

Celý workshop sa niesol v interaktívnom duchu. Vlado vyhradil priestor na kladenie otázok a počas prestávok či po skončení workshopu ochotne pomohol účastníkom s konkrétnymi problémami na ich vlastných Google Analytics účtoch.

Okrem toho bolo školenie nabité praktickými skúsenosťami. Po krátkom teoretickom úvode si účastníci skúšali analyzovať vlastné reporty. Počas prestávok si všetci pochutnali na bohatom cateringu a na spoločnom obede mali účastníci príležitosť na networking medzi sebou aj s mentorom.
 

Google Analytics objasní ako sa návštevníci na webe správajú

Vlado začal školenie predstavením Google Analytics. Účastníci sa dozvedeli, že Analytics vie vyhodnotiť odkiaľ návštevníci prišli, aké zariadenie používali, čo vyhľadávali, v ktorých hodinách najčastejšie nakupovali a mnoho ďalšieho. Google Analytics tak presvedčivo zodpovedá otázku ako sa návštevníci na webe správajú. Také ľahké to však nebude. Google Analytics totiž nedokáže uviesť dôvody, prečo sa návštevníci správajú tak, ako sa správajú. A tam sa začína práca marketérov, ktorí využívajú zistené dáta na formovanie stratégií.

školenie Google Analytics


Je váš rozdiel štatisticky významný?

Vlado následne poradil, že samotné informácie zozbierané z Google Analytics musíme navzájom porovnávať a sledovať dlhodobý trend. Ale pozor, Vlado upozornil, že ak zistíme nejakú odchýlku, mali by sme si overiť, či je rozdiel štatisticky významný. Účastníci sa dozvedeli názvy niekoľkých nástrojov, ktoré zistia, či odchýlka medzi údajmi predstavuje iba náhodu, alebo je možné pokojne ju zovšeobecniť. Nástroje, ktoré môžeme použiť sú napríklad A/B Split Test Significance Calculator alebo A/B Significance Test.
 

Základné typy reportov

Google Analytics poskytuje nespočetné množstvo reportov. Vlado všetky základné detailne predstavil a ukázal, ako v nich hľadať podstatné informácie. Ak Google Analytics trošku ovládate, možno viete, že ponúka štyri základné skupiny reportov:
  • Publikum: V skupine Publikum môžeme zistiť, kto sú návštevníci našej stránky. Zaujímavé je analyzovať, či na web chodia najmä ženy alebo muži, akých vekových kategórií, s akými záujmami či z akého zariadenia sa na web pripájajú.
  • Akvizícia: Reporty z Akvizície pomáhajú určiť odkiaľ návštevníci prišli. Preklikli sa cez sociálne siete? Zaujala ich platená reklama? Prišli z odkazu z organických výsledkov vyhľadávania?
  • Správanie: Táto skupina je zameraná na analýzy správania návštevníkov na webovej stránke. Účastníci workshopu už vedia zistiť, aký obsah prispieva k získaniu transakcií, či z ktorých podstránok odchádzajú návštevníci najviac.
  • Konverzie: Skupina konverzie poskytuje analýzy objednávok, cieľov a transakcií. Vlado podrobne vysvetlil ako v Google Analytics nastaviť ciele, eventy či e-commerce na presné zaznamenávanie užívateľských interakcií so stránkou.
 

Stovky rôznych reportov – ktoré z nich sledovať?

Na konci workshopu si možno nejeden účastník položil otázku ako je možné všetky tieto reporty reálne sledovať. Reportov je toľko, že by sme nad nimi museli stráviť celý pracovný čas a stále by to nebolo dosť. Vlado však všetkých upokojil, že sledovať všetky dostupné informácie nemá zmysel. Dôležité je stanoviť si kľúčové ciele, ktoré chceme vo firme dosiahnuť. Následne by sme mali ku každému cieľu priradiť niekoľko KPI, ktoré budeme v Google Analytics sledovať. Napríklad, ak je naším cieľom podporiť cross-sell, KPI, ktoré budeme sledovať, môžu byť priemerná hodnota nákupu či priemerný počet položiek v košíku.


Na ceste k profíkom vďaka školeniu

Vďaka školeniu sa z účastníkov s takmer nulovými skúsenosťami s Google Analytics stali ľudia schopní okamžite aplikovať nové know-how vo svojej firme. Ak by mal niekto motiváciu posunúť sa ešte ďalej, Vlado všetkých srdečne pozval na nadväzujúce školenie Google Analytics pre pokročilých, kde sa bude téme venovať ešte viac do hĺbky.

Zaujalo vás školenie? Sezóna školení Pricemania Academy len nedávno odštartovala a stále ponúka veľa zaujímavých workshopov školených top mentormi na témy ako SEO, sociálne siete, Google Adwords, copywriting či efektívny predaj. Prezrite si kalendár školení a nájdite ten správny workshop, ktorý posunie váš biznis dopredu.
 

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž