O tom, ako zvyšovať retenciu a lojalitu zákazníkov a tiež o tom, ako nastaviť reporting v e-shope a pracovať s dátami, nášmu Michalovi porozprával Ján Aštary, CEO performance hub-u Dexfinity.
V rozhovore sa dozviete:
00:26 Retencia zákazníkov a ich lojalita je za mňa jeden z kľúčových predpokladov dlhodobej ziskovosti e-shopu. Ako to vnímaš ty a prečo sú podľa teba dôležité?
01:58 Čo presne je retencia a ako je možné ju merať v e-shope?
03:38 Ako ovplyvniť retenciu a lojalitu, ktoré taktiky/techniky sa najviac osvedčili pri práci s klientmi?
12:51 Ako zvýšiť retenciu aj pri produkte, ktorý sa štandardne kupuje raz za 2-3 roky alebo jediná cesta v takom prípade je rozšírenie sortimentu?
18:47 Ako na lojalitu zákazníkov? Akými spôsobmi ju dokážeme zvýšiť? Fungujú ešte dnes vernostné programy?
28:12 Ako by dnes mal vyzerať dobre nastavený reporting v e-shopy. Ktoré kľúčové metriky sledovať, v akom nástroji a ako na základe nich robiť rozhodnutia?
32:45 Je reálne, aby sme videli účtovný zisk e-shopu v reálnom čase? Ako na to?
35:24 Keď už máme dobre nastavený reporting, ako na základe dát efektívne riadiť marketing?
37:40 Ide o ručný proces alebo je vhodné už dnes celé riadenie automatizovať?
39:48 Ako sa dopracovať k tzv. "single source ot truth", resp. ako pristupovať k atribúcii a to špeciálne ak si malý/stredný shop a nemáš k dispozícii armádu analytikov?
42:07 Ako uriadiť marketing, ak si napr. na 15 trhoch a inzeruješ v 50+ reklamných systémoch?
44:34 Na záver, čo by Ján odporučil e-shopom, ako celkovo "skrotiť dáta" a začať všetko aktívnejšie riadiť v reálnom čase?
Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení.
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pricemaniaacademy
Tip 3: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://ecommerce-katalog.sk