19.04.2017 • Pavol Lelák

Netquest - švajčiarsky nožík medzi dotazníkovými nástrojmi

Pricemanii sme veľkými fanúšikmi šikovných marketingových nástrojov, ktoré nám vedia pomôcť v rôznych oblastiach. Asi každý majiteľ e-shopu, ktorý sa začal strácať v zozname nástrojov, ktoré používa, by najradšej používal jeden „švajčiarsky nožík“, ktorý dokáže všetko. A Netquest je jedným z nich.
 
Nepríjemný pocit zahltenia dátami sme získali pri vyhodnocovaní množstva dotazníkov, pop-upov a iných zberačov feedbacku. Okrem spätnej väzby, ktorá je základom pri spoznávaní vlastných zákazníkov, k nám prúdia odpovede na súťažné otázky v tisícoch mesačne. Kombinácie viacerých nástrojov začali limitovať našu efektivitu, preto sme sa potešili možnosti otestovať nový nástroj, ktorý mal potenciál uľahčiť nám prácu. A výsledky nás riadne prekvapili.

Najdôležitejším nástrojom, ktorý sme doposiaľ využívali pri vytváraní dotazníkov bol SurveyMonkey, veľmi rozšírený nástroj na tvorbu dotazníkov, o ktorom ste už určite počuli. Dokáže vytvárať klasické dotazníky rôznych druhov s pokročilým podmienkovaním a reportovaním. Používali sme ho najmä pri prieskumoch medzi zákazníkmi. Limitujúce možnosti SurveyMonkey sa prejavili v momente, kedy sme chceli vložiť dotazník na vlastnú stránku. Maximálna výška formulára je 700 pixelov, čo pri viacotázkových dotazníkoch určite nepostačuje. Zrazu sme potrebovali viaceré nástroje na zber rovnakých dát, a to nie je pohodlné a ani ekonomické. Netquest nám ponúkol bezproblémové vloženie dotazníka s automatickým prispôsobením výšky a šírky obsahu. A to všetko vo firemných farbách s možnosťou úprav pomocou CSS. Samozrejmosťou sú kompletné vlastnosti doposiaľ používaného SurveyMonkey a ešte niečo naviac. Za menej peňazí.
 

Na čo využije Netquest bežný e-shopár?

Základné poslanie Netquestu je jasné. Vytvárať kvalitné dotazníky a umožniť vám správne ich vyhodnotiť. Na výber máte klasický dotazník, formulár, používateľský test alebo widget pre webovú stránku.

Aký typ dotazníka chcete vytvoriť?

Notifikácie pri nových odpovediach v dotazníku sú veľmi dôležité pri získavaní nových potenciálnych zákazníkov, ktorí v prieskume vyjadria záujem o vaše služby. Čím rýchlejšie dokážete na takýto dopyt zareagovať, tým väčšia je šanca, že získate nového zákazníka. SurveyMonkey nám však ponúkol upozornenie na nové dopyty iba raz denne. Netquest zvíťazil s okamžitými notifikáciami do niekoľkých minút, ktoré nám umožňujú ihneď reagovať.

Okrem notifikácií sme v niektorých typoch dotazníkov potrebovali odoslať na e-mail respondenta potvrdzovací e-mail. V súčasnosti musíte v SurveyMonkey využiť napojenie na iné nástroje, napríklad Mailchimp, pomocou šikovnej služby Zapier. Netquest dokáže odoslať respondentom ihneď po vyplnení dotazníka e-mail s vlastným obsahom. Vďaka dynamickému obsahu vie sám dopĺňať údaje pomocou špeciálnych tagov. Napríklad také automatické doplnenie názvu dotazníka. To sme s radosťou využili najmä pri súťažných dotazníkoch. Po zapojení sa do súťaže dostane súťažiaci potvrdenie, že jeho registrácia bola úspešná aj s informáciou, do akej súťaže sa na Pricemanii zapojil. Okrem toho dokáže na zvolenú databázu e-mailov odoslať pozvánku na zapojenie sa do prieskumu. Netquest nám teda pri tomto type dotazníkov ušetril prácu s 3 rôznymi nástrojmi.

Vyberte jednu z nasledujúcich foriem distribúcie výskumu pre svoje webové stránky.

Využívate pop-upy alebo widgety? Netquest dokáže aj to. Po informáciách, že Google bude znevýhodňovať weby s agresívnymi pop-upmi, odporúčame najmä widgety Netquestu, ktoré sú nenápadné a jednoducho ich dokážete farebne prispôsobiť stránke vášho e-shopu.

Vzhľad

Môžete pomocou nich zbierať informácie o spokojnosti zákazníkov, rozdávať zľavové kupóny, informovať o novinkách alebo ich priamo presmerovať na podstránku, ktorú by podľa vás mali navštíviť. Vďaka možnosti nastaviť capping nebudete otravovať pravidelných návštevníkov e-shopu. Každému sa zobrazí iba toľkokrát, koľko zvolíte.

akcia v priebehu vyplňovania pop-up

Chcete potenciálnych zákazníkov zaujať virálnym testom vedomostí o vašich produktoch alebo oblasti podnikania? Netquest je kráľ testovania s inovatívnymi možnosťami. Predstavte si namiesto suchých otázok radšej prácu s obrázkami. Limitovať vás bude iba vaša predstavivosť.
 
 

Ako sme s Netquestom spokojní?

Veľmi dôležité je pre nás to, že Netquest sa neustále vyvíja. Vývojári konštantne pridávajú nové funkcionality a dizajnéri vylepšujú používateľské prostredie. Za to, čo dnes zaplatíte, zajtra dostanete ešte viac. Počas 6 mesiacov testovania sme videli obrovský progres. Nástroj autori vyvíjajú s ohľadom na potreby klientov, preto sa neboja ani spätnej väzby.   
Netquest sa nielen vyrovnal konkurencii, ale ju v mnohom aj predbehol. Ušetril nám čas, ponúkol kvalitný zákaznícky servis a vďaka testovaniu rôznych kombinácií dotazníkov sme dokázali zvýšiť návštevnosť dôležitých podstránok až o 100 %. Okrem časovej úspory sme vďaka využívaniu iba jedného nástroja ušetrili aj finančne. A prepáčime im aj to, že pri rýchlom vývoji občas nové funkcie nestihnú preložiť z češtiny či poľštiny. Naozaj môžeme iba odporúčať.
 
 

O Netqueste

Netquest, ktorý vznikol pôvodne v Poľsku pod názvom Webankietka, je technologická platforma umožňujúca vytváranie, zber, správu a analýzu prieskumov určených pre riadenie procesov vo firme. Poskytuje informácie pre rozvoj marketingových aktivít, pomoc pre pracovníkov personálneho útvaru, prevádzkových divízií spoločnosti ako aj priamo majiteľov podnikov. Aktuálne ho využíva viac než 2 500 klientov a neustále pribúdajú noví.

https://www.netquest.sk


Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Patrícia Dunárová
E-mail:
patricia.dunarova@pricemania.sk
Mobil:
+421 911 665 486

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Priemyselná 1/A, 821 09 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • ui42
  • AdBOOST
  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž
  • Zásielkovňa
  • DHL
  • 0100Campus