10.06.2020 • Michal Král

Ondřej Holík - Swiss point: Ako zoptimalizovať back-office a logistiku e-shopu

Spolu s rastom e-shopu sa zvyknú v čase meniť požiadavky na riešenie back-office procesov (fakturácia, reklamácie, vratky, nákladové faktúry atď.) aj skladovania a doručovania produktov. Možným riešením pre zefektívnenie fungovania e-commerce firmy najmä pri väčších objemoch vie byť tzv. BPO (Business Process Outsourcing), resp, fulfillment (outsourcing skladu a logistiky). Tento typ služby je hlavne na západe veľmi rozšírený a postupne sa presadzuje aj v našom regióne. O tom, ako BPO a fulfillment funguje, v rozhovore prezradil Ondřej Holík riaditeľ spoločnosti Swiss point:
 

V rozhovore sa dozviete:
00:30 - čomu sa venuje spoločnosť Swiss point a prečo by to malo zaujímať majiteľov e-shopov
02:10 - čo je Business Process Outsourcing a aké konkrétne procesy v e-commerce je možné riešiť externe
03:55 - pre aký typ a veľkosť klientov v e-commerce je vhodný back-office outsourcing
06:20 - aké typy procesov najčastejšie klienti outsourcujú
07:25 - ako si spočítať náklady na interné spracovanie dokumentov a procesy s tým súvisiace a ako to vychádza v priemere oproti outsourcingu
10:20 - je možné služby outsourcingu využiť len krátkodobo v "peakových" obdobiach?
11:15 - ako je ošetrené spracovanie osobných údajov pri outsourcingu
12:20 - čo je to fulfillment a pri akom objeme objednávok má význam zvažovať túto možnosť
15:15 - ako je možné zabezpečiť, aby zásielka vyzerala identicky, ako keď je posielaná priamo z vlastného skladu e-shopu a s ktorými logistickými partnermi Swiss point spolupracuje
18:05 - kde sa fyzicky nachádzajú sklady Swiss point-u a ako sa rieši dodanie do zahraničia
20:35 - ako vychádza finančné porovnanie fulfillmentu voči vlastnému riešeniu skladu a/alebo logistiky a aké všetky náklady zohľadniť
24:00 - podľa akých kritérií sa rozhodovať pri výbere fullfilment partnera
25:20 - aký je trend vo využívaní outsourcingu v rámci SK/CZ oproti minulosti
26:50 - čo by ste odporučili majiteľom e-shopov, ktorí chcú nákladovo zoptimalizovať svoj e-commerce biznis
28:15 - ako funguje technické napojenie e-shopu na služby fulfillmentu alebo BPO (outourcingu procesov)
Ak sa chcete dozvedieť viac, navštívte stránku Swiss Point.


Tip 1: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://anchor.fm/pricemaniaacademy
Tip 2: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://www.ecommerce-katalog.sk.
 

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Ondrej Lipták
E-mail:
ondrej.liptak@pricemania.sk
Mobil:
+421 908 039 133

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž