12.06.2023 • Michal Král

P. Král (Factcool): Ako sme utiekli hrobárovi z lopaty a dostali sa na viac ako 100 mil. EUR obratu

Factcool sa môže na prvý pohľad zdať ako bežný e-shop. V skutočnosti je hlavným zdrojom obratu marketplace-ový model (cca 17+ merchantov), okrem toho firma robí aj B2B biznis (veľkoobchod) a spustila tiež vlastnú značku produktov Frogies. Zároveň pôsobí na 19+ trhoch a ostatné trhy pokrýva prostredníctvom anglickej verzie webu. Tým pádom majú zdroje obratu pekne rozložené a rok 2022, ktorý bol v e-commerce náročný (po úrodných covid-ových rokoch), dosiahli viac ako 100 mil. EUR obratu, 1 mil. EUR+ EBITDA (zisk) a v tíme pôsobí 250+ zamestnancov.
 
V minulosti nebolo vo Factcool všetko ružové a firma nebola ďaleko od krachu a aj o tom nášmu Michalovi porozprával Petr Král, CEO spoločnosti Factcool.
 

 
V rozhovore sa dozviete: 
01:12 Ako vznikla značka Factcool, aká je ich vízia a USP-s?
03:19 Aký je ich biznis model a ako sa ich stratégia vyvíjala v čase? (B2C/B2B/marketplace/vlastný brand...)
08:50 Aký bol rok 2022, akým výzvam čelili a aké majú plány a očakávania od roku 2023?
13:52 Článok na Czechcrunch-i, hovoril o finančných problémoch a zmenách vo firme v roku 2019. Čo presne sa vtedy dialo a aké ponaučenie si z toho zobrali?
19:43 Téma finančného plánovania a riadenia špeciálne po covid-e nabrala ešte viac na dôležitosti. Čo by Petr poradil e-shopom, ktoré vo financiách zatiaľ nemajú úplne poriadok, ako celú problematiku uchopiť a ako túto oblasť efektívne riadiť?
21:43 Ktoré KPI-s vo firme Petr sleduje, koľko ľudí riadi a aký štýl riadenia ľudí sa mu osvedčuje?
24:11 V akej finančnej kondícii je Factcool dnes a ako ich ovplyvnilo ochladenie trhu po covid-e (Ukrajina, inflácia, energie...)?
27:24 Ktoré marketingové kanály im najlepšie performujú a ako sa to vyvíja v čase? Akým spôsobom vyhodnocujú efektivitu brandových kampaní?
31:27 Ako vyhodnotili TV kampaň v roku 2021, koľko ich stála a aké boli výsledky?
38:10 V ktorých krajinách sa im najviac darí z hľadiska obratu/zisku a ako prebieha u nich vstup na nový trh krok po kroku?
43:55 Ktoré knihy/podcasty/školenia by Petr odporučil majiteľom e-shopov?

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení. 
 
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://anchor.fm/pricemaniaacademy
 
Tip 3: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://ecommerce-katalog.sk/

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž