15.02.2017 • Patrik Horváth

Rozhovor s Michalom Králom o vzdelávaní v online marketingu a e-commerce

Ahoj Michal, predstav nám, prosím, na úvod teba a projekt Pricemania Academy.

Ahojte, moje meno je Mišo Král, som zakladateľom jedného z najväčších vyhľadávačov tovaru Pricemania a vzdelávacieho programu Pricemania Academy. Pricemania Academy je prvý komplexný vzdelávací program pre oblasť e-commerce a online marketingu, ktorý odštartoval v roku 2013. Cieľom je odovzdávať účastníkom workshopov špičkové know-how, okamžite využiteľné v praxi. Vzdelávanie prebieha v malých skupinách, aby bola zabezpečená maximálna interaktivita a priestor na riešenie konkrétnych prípadov a otázok jednotlivých účastníkov. Chodia sa k nám vzdelávať nielen majitelia a marketéri e-shopov, ale čoraz viac aj ľudia z reklamných a mediálnych agentúr, konzultanti, výrobcovia e-shopov a marketéri z rôznych iných firiem, ako sú poisťovne, banky či obchodné firmy.
 

Od vzniku Pricemania Academy ubehli už 4 roky. Podarilo sa vám naplniť úvodné ciele a očakávania?

Určite áno. Mojím zámerom bolo vytvoriť alternatívu ku klasickým konferenciám, kde si človek  zaplatí 200 € za vstup, dostane síce inšpiráciu a zachytí nové trendy, no nedozvie sa, ako danú oblasť uchopiť, aké nástroje použiť a na koho sa v prípade potreby obrátiť - nezíska teda žiadne hmatateľné know-how.

Na našich workshopoch špičkoví experti s viac ako 10-ročnými skúsenosťami v odbore odovzdávajú účastníkom okamžite využiteľné know-how, ktoré si môžu hneď na ďalší deň vyskúšať v praxi. Na projektoch klientov reálne vidíme, ako im školenia pomáhajú zvyšovať obraty a návštevnosť a odlíšiť sa od neustále rastúcej konkurencie. Za 8 sezón sme už vyškolili viac ako 800 majiteľov firiem a online marketérov, zrealizovali viac ako 100 workshopov a vyše 50 individuálnych konzultácií a auditov. Účastníci si workshopy naozaj pochvaľujú a spokojnosť dosahuje 99,7 %.

 

Už si naznačil, že na trhu je množstvo rôznych kurzov a školení. Povedz nám bližšie, prosím, ako sa Pricemania Academy odlišuje od konkurenčných projektov. Prečo by mali ľudia prísť práve k vám?

Asi tá najdôležitejšia vec, ktorá nás odlišuje, je to, že sme špecialisti. Všetko, čo školíme, aj sami robíme. Nie sme agentúra, ktorá dnes školí medicínu, zajtra právo, pozajtra marketing. Špecializujeme sa výhradne na e-commerce a online marketing, ktoré denno-denne sami používame v praxi.
 
Druhou veľkou výhodou pre klientov je to, že nejdeme po povrchu problematiky, ale všetkým témam sa venujeme skutočne detailne a do hĺbky. Neorganizujeme hodinové či dvojhodinové workshopy. Naopak, niektorým témam sa venujeme aj tri dni, počas ktorých sa téma rozoberá zo všetkých strán a účastníci si priamo skúšajú know-how na vlastných projektoch. Vďaka tomu si už na druhý deň po skončení workshopu vedia klienti vytvoriť základné reporty v Google Analytics, vytvoriť PPC kampaň v reklamnom systéme Google Adwords či vlastnú mailingovú kampaň.
 
Navyše, na každú tému sa snažím vyberať tých najlepších mentorov. Dovolím si tvrdiť, že na našich workshopoch dostanete know-how od naozaj top špecialistov na trhu.

Aké typy školení si môžu záujemcovia vybrať?

Venujeme sa v podstate všetkým témam, ktoré postupne potrebuje prevádzkovateľ e-shopu alebo online firma pri svojej činnosti. Ponúkame workshopy od webovej analytiky cez správu PPC kampaní v rámci reklamných systémov a optimalizáciu pre vyhľadávače až po správu kampaní na sociálnych sieťach. Venujeme sa takisto aj starostlivosti o zákazníkov, affiliate marketingu či UX, kde pomáhame zvyšovať mieru konverzie na konkrétnom webe. Kurzy pravidelne obmieňame a dopĺňame.
 

Organizujete aj školenia ušité na mieru individuálnym potrebám?

Áno, okrem školení, ktoré sú fixne zaradené do kalendára, vieme zorganizovať aj školenie na mieru pre individuálnu osobu alebo firmu. Takéto individuálne školenie vieme to zabezpečiť buď v našich priestoroch alebo priamo u klienta. Výhodou je, že v tomto prípade je obsah, úroveň aj rozsah školenia prispôsobený na mieru klientovi a 100 % času sa venujeme konkrétne jeho projektu.
 

Priblíž nám, prosím, priebeh samotných workshopov. Čo vidíš ako najväčší prínos Pricemania Academy pre jeho účastníkov?

Väčšina školení je celodenných a robíme ich v malých skupinách. Účastníci prídu väčšinou aj s vlastnými notebookmi, aby si vedeli rovno skúšať veci. Na začiatku sa navzájom predstavia, aby sme pochopili lepšie ich biznisy, čomu sa venujú a kvôli čomu prišli na workshop. Potom nasleduje základná teória, aby sme ich uviedli do témy. Počas praktickej časti si účastníci môžu vyskúšať veci v praxi na vlastnom projekte. Školenie je veľmi interaktívne, nielen medzi mentorom a účastníkmi, ale aj medzi účastníkmi navzájom. Počas dňa je veľa prestávok, coffee breakes, kde si môže človek oddýchnuť, aby nebol zahltený informáciami. Pri celodenných workshopoch zabezpečujeme účastníkom aj chutný obed. Tieto prestávky sú ideálne na networking. Veľakrát sa stáva, že počas školení nadviažu spoluprácu účastník s mentorom, prípadne účastníci navzájom. To je rozhodne veľká výhoda oproti online školeniam, kde táto interaktivita často chýba.
 

Ak to niekoho zaujalo, kde by si mohol prezrieť ponuku workshopov?

Všetky potrebné informácie sú na webe pricemaniaacademy.sk, kde nájdete okrem ponuky školení aj zaujímavý blog s pravidelne aktualizovanými článkami. Okrem toho odporúčam sledovať našu fan page na Facebooku Pricemania Academy, prípadne si nás môžete nájsť aj na Twitteri či na Instagrame. Takto vám určite neuniknú žiadne novinky.
 

Je registrácia na workshop zložitá?

Registrácia na workshopy je veľmi jednoduchá, nie je potrebné posielať nijaké objednávky alebo dopyty. Záujemca si cez našu stránku vyberie školenie, vyplní základné údaje a bezpečne zaplatí online cez platobnú bránu. Po zaplatení máte miesto na workshope isté a už len čakáte na organizačné pokyny pár dní pred školením.
 

Veľa mladých ľudí na Slovensku sa snaží podnikateľsky presadiť a mnohokrát volia práve e-shop. Bohužiaľ, veľké percento končí neúspešne. Myslíš si, že účasť na Pricemania Academy by im mohla pomôcť presadiť sa na trhu?

Jednoznačne áno a potvrdzujú to skúsenosti našich účastníkov. Je to práve know-how, čo začínajúci e-shop posúva dopredu a pomáha mu odlíšiť sa od konkurencie. Ak začínajúcim podnikateľom chýbajú informácie a skúsenosti, častokrát postupujú metódou pokus-omyl a to býva väčšinou trápenie. Preto si myslím, že školenie je dobrá investícia, ktorá sa vráti v náraste návštevnosti, obratu či vo zvýšenej miere konverzie. Samozrejme, pokiaľ účastník know-how z workshopu aj reálne zapracuje do projektu. Ak chce mať majiteľ firmy istotu, že jednotlivé poznatky zapracuje správne a že sa hýbe s projektom správnym smerom, môže využiť možnosť dlhodobého mentoringu, ktorý poskytuje dlhodobú motiváciu a spätnú väzbu pri rozvíjaní projektu. Zásadným spôsobom si tak klient zvyšuje pravdepodobnosť úspechu, urýchľuje rast a rozvoj svojej firmy aj seba samého.

Začiatkom nového roka sa v Pricemanii diali veľké zmeny. Presťahovali ste sa do nových priestorov, v ktorých budú prebiehať aj workshopy Pricemania Academy. Ste v nových priestoroch spokojní?

Áno, sme presťahovaní do parádnych priestorov úplne novej budovy Binarium v coworkingovom priestore 0100 Campus. Ide o veľmi inšpiratívne a interaktívne  medzinárodné prostredie, kde sa pohybuje kopec start-upov a freelancerov. Verím, že pre účastníkov workshopov Pricemania Academy budú nové priestory príjemná zmena po tých 4 rokoch. Máme tu bezproblémové parkovanie, o niečo väčšiu kapacitu školiacich miestností a veľmi príjemnú a pohodovú  atmosféru.
 

Školenia Pricemania Academy prebiehajú v dvoch sezónach – na jar a na jeseň. Už o pár dní odštartujete jarnú sezónu 2017. Máte pripravené niečo špeciálne? Na čo sa záujemcovia môžu tešiť?

V tejto sezóne máme niekoľko nových tém, ktoré sme zaradili po prestávke do programu. Okrem už vyššie spomínaných tém sa môžete tešiť na novú mentorku Michelle Losekoot, ktorá sa bude venovať téme copywritingu. Do programu sa vrátil napríklad aj Honza Kvasnička so svojím UX školením.
 
Touto cestou by som vás chcel zároveň pozvať na náš tradičný veľký Kickoff, ktorý sa bude konať 2. 3. 2017 od 18:00 priamo v našej budove Binarium. Plánujeme ním úspešne odštartovať novú sezónu. Pripravili sme pre vás mega nabitú zostavu, takže sa určite oplatí prísť. Príde Jan Kvasnička za UX, Pavel Ungr za SEO, Michal Pastier za kreativitu a Honza Majer, ktorý sa venuje analytike pre e-shopy.  Všetko sú to veľké mená na slovenskej a českej e-commerce aj online marketingovej scéne. Po oficiálnej časti sa navyše môžete tešiť na neformálnu diskusiu a networking a popritom popíjať fajnové vínko či pivko. Tešíme sa na vás!
 

Chcel by si niečo čitateľom na záver odkázať? 

Ak by niekto potreboval poradiť s čímkoľvek čo sa týka e-commerce, online marketingu, aj keď možno ešte presne nevie, čo potrebuje, pokojne sa mi ozvite a napíšte mi na michal.kral@pricemania.sk alebo zavolajte na 0904 665 488 . Vieme si sadnúť, pobaviť sa o vašom biznise, prípadne vás nasmerovať správnym smerom. Za tých 9 rokov existencie Pricemanie sme už absolvovali viac ako 1 000 stretnutí s klientmi a máme vybudovanú sieť overených partnerov pre jednotlivé oblasti e-commerce a online marketingu. A nezabudnite, že vzdelanie nie je náklad ale investícia, ktorú vám nikto nikdy nezoberie  :-)


Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Patrícia Dunárová
E-mail:
patricia.dunarova@pricemania.sk
Mobil:
+421 911 665 486

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Priemyselná 1/A, 821 09 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • ui42
  • AdBOOST
  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž
  • Zásielkovňa
  • DHL
  • 0100Campus