30.10.2023 • Michal Král

S. Sumegová (Kaufland Global Marketplace): Ako získať nových zákazníkov vďaka online trhovisku?

V čase ochladenia e-commerce trhu po plodných COVID-ových rokoch sa e-shopy čoraz intenzívnejšie obzerajú po nových predajných kanáloch a spôsoboch, ako urýchliť svoju expanziu a osloviť nové cieľové skupiny zákazníkov. Jednou z ciest je zapojenie sa do marketplace-ov s cieľom využiť ich veľkosť, značku a marketingovú silu a rozšíriť si tak svoj trh.

O tom, aké možnosti a výhody predajcom ponúka zapojenie do Kaufland Global Marketplace, nášmu Michalovi porozprávala Simona Sumegová, Sales Manager tohto projektu.
 

V rozhovore sa dozviete: 
00:19 Téma marketplace-ov je už aj v CEE regióne medzi majiteľmi e-shopov čoraz aktuálnejšia. Vy ste spustili marketplace model na SK vo februári a v CZ v apríli. Ako hodnotíte záujem obchodníkov, ale aj koncových zákazníkov za prvé mesiace?
01:23 Najmä stredné a veľké e-shopy už pri rozhodovaní o vstupe na jednotlivé marketplace-y zvažujú nielen výhody, ale aj potenciálne riziká, akú pridanú hodnotu majiteľom e-shopov ponúkate?
03:58 Pri niektorých marketplace-och vie byť registračný proces pomerne zdĺhavý a komplikovaný. Ako prebieha registrácia u vás a aký biznis model spolupráce s obchodníkmi máte nastavený?
07:50 Pre SK e-shopy môže byť zaujímavá možnosť vďaka vášmu marketplace dostať sa na CZ, prípadne DE trh. Z hľadiska dôveryhodnosti a miery konverzie sú určite jednou z podmienok kvalitné preklady. Viete pri tom nejako asistovať e-shopárom?
09:13 Ako u vás prebieha zalistovanie produktov do katalógu? Je to podobný princíp ako pri porovnávačoch? Sú EAN-y podmienkou zalistovania produktov?
13:09 Ako široký je váš záber? Resp. pre aké segmenty e-shopov je Kaufland marketplace vhodný predajný/marketingový kanál?
13:55 Sú nejaké rozdiely v rámci spolupráce v prípade, že ide o predajcov, ktorí majú aj vlastnú značku produktov?
14:50 Čo v prípade, že si e-shop nevie s niečím poradiť (napr. zalistovanie produktov alebo celkovo spustenie prezentácie). Ako ste na tom s lokálnou podporou pre SK/CZ trh?
15:57 Aké sú možnosti odlíšenia/zvýraznenia mojich produktov v rámci katalógu? Ako dokážem maximalizovať výkon mojich kampaní?
18:05 Aké možnosti reportingu/analytiky ponúkate zapojeným merchantom?
19:45 Ak nás počúvajú aj marketéri/agentúry, ktoré zvažujú zapojiť ku vám svojich klientov, máte pre nich nejaké špeciálne benefity?
20:50 Aké máte ambície na SK/CZ trhu v horizonte 3-5 rokov a kam sa podľa vás bude uberať celý e-commerce trh?

Viac o tom, prečo a ako sa zapojiť s vašim e-shopom do konceptu Kaufland Global Marketplace sa dozviete aj na: https://www.kaufland.de/

Tip 1: Dajte nám follow a budete o nových videách informovaní ihneď po zverejnení. 
 
Tip 2: Naše rozhovory môžete počúvať aj v aute, vlaku či na bicykli aj ako podcasty a to na všetkých hlavných podcastových appkách, viac info tu: https://podcasters.spotify.com/pod/show/pricemaniaacademy
 
Tip 3: Pri výbere kvalitných dodávateľov odporúčame sledovať aj náš projekt https://ecommerce-katalog.sk

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

CEO:
Michal Král
E-mail:
michal.kral@pricemania.sk
Mobil:
+421 904 665 488

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Karpatská 6, 811 05 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • BlueWinston
  • DHL
  • 0100Campus

  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž