Druhý workshop jarnej sezóny školení sa venoval téme SEO pre začiatočníkov pod vedením skúseného SEO konzultanta, Tibora Petáka.
“SEO nie je spam”
Tibor, alias Tybi, sa prvýkrát stretol s pojmom SEO na vysokej škole, pamätá si Google algo update menom Florida a je zakladateľom portálu www.seochat.sk. Pracuje pre najväčšie značky na Slovenku, školí SEO a je považovaný za SEO autoritu. Jeho pracovným mottom je “SEO nie je spam”.
.jpg)
Úvod školenia začal predstavením. Najskôr sa predstavil Tibor a potom každý z 12 účastníkov školenia, aby zistil úroveň skúseností so SEO v skupine. Hneď na začiatku vytvoril zábavnú a priateľskú atmosféru, keď navrhol tykanie.
Optimalizácia pre vyhľadávače verzus “Optimalizácia pre hľadajúcich ľudí”
Tibor pokračoval predstavením SEO. SEO (v angličtine Search Engine Optimization) sa do slovenčiny prekladá ako optimalizácia pre vyhľadávače. Optimalizáciou vytvárame, upravujeme, dopĺňame a propagujeme webové stránky tak, aby sa v organických výsledkoch hľadania umiestnili na lepších pozíciach. Tibor vysvetlil, že by preklad nahradil výrazom “Optimalizácia pre hľadajúcich ľudí”, nakoľko optimalizujeme pre ľudí, nie pre vyhľadávače. Okrem toho sa účastníci dozvedeli že SEO nie je:
- validita HTML kódu
- zásahy na stránke, ktoré nie sú časovo náročné
- použitie výrazu Optimalization namiesto Optimization. Optimalization v angličtine neexistuje.
Wolfram Alpha alebo Google?
Pri histórií a charakteristike druhov vyhľadávačov sa Tibor chvíľu pozastavil pri vyhľadávači Wolfram Alpha. Účastníci dostali otázku, ktorý vyhľadávač je lepšie použiť, keď sa chceme dozvedieť základné informácie o Slovensku. Na výber dostali z dvoch prehliadačov - Google a Wolfram Alpha. Správnou odpoveďou bol výber Wolfram Alpha, ktorý po zadaní slova “Slovakia” do vyhľadávania zobrazí podrobné informácie o Slovensku. Prečo nevybral Google? Tibor tvrdil, že pri Wolfram Alpha som si ušetril jeden klik :-)
Nevýhodou vyhľadávača Wolfram Alpha je, že nevyhľadá longtailové slová, napríklad “ako uviazať kravatu”. V tomto prípade má naviac Google.
Delenie SEO na onpage a offpage
SEO pozostáva z týchto častí:
- kľúčové slová: akákoľvek hľadaná fráza. Pomocou analýzy kľúčových slov vieme voliť frázy, ktoré potenciálni zákazníci hľadajú a cez ne sa dostanú na našu stránku.
- onpage optimalizácia: ide o spôsoby, ktoré mi vylepšia techniku, obsah a informácie na stránke
- offpage optimalizácia: spôsoby ako získať čo najviac relevantných spätných odkazov
Účastníci sa oboznámili s 3 druhmi optimalizácie a boli viackrát upozornení o využívaní nekalých trikov a penalizáciách od Google. Ide o tieto druhy:
- white-hat: ide o druh optimalizácie, ktorý dodržiava pravidlá SEO
- black-hat: optimalizácie, ktoré využívajú nekalé triky s cieľom zlepšiť hodnotenie vo vyhľadávačoch, pr. využívajú dieru v algoritme
- grey-hat: medzi white-hat a black-hat
Onpage faktory
SEO sa skladá z viacerých faktorov, ktoré Tibor detailne predstavil a ukázal na reálnych web stránkach. Každému faktoru pridával 1-6 hviezdičiek podľa dôležitosti na stránke. 1 hviezdička znamenala najmenej dôležité, 6 hviezdičiek najviac dôležité. Spomínané faktory sú:
- výber domény
- URL
- title
- metaznačky
- Meta name
- Meta keywords
- Meta description
- nadpisy H1-H6
- textový obsah
- user generated content
- obrázky
- videá
- navigácia
Offpage optimalizácia
Tibor kvitoval, že onpage optimalizácia je dôležitejšia ako offpage, a preto je potrebné ju mať nastavenú dôkladne. Až potom sa môžeme pustiť do offpage optimalizácie. Základom offpage optimalizácie je branding a linkbuilding. Účastníci sa dozvedeli, že je dobré sa registrovať do 3-5 najlepších katalógov (napríklad atlas, zoznam, centrum) či odborových katalógov, vymieňať si odkazy s čo najviac rôznymi web stránkami a budovať hlavne prirodzený linkbuilding.
Vysvetlil vzorec PageRanku, dôležitosť anchor textu a upozornil na manipuláciu s odkazmi. Kupovanie odkazov je v rozpore s pokynmi Google, za čo môže byť web penalizovaný.
Aplikovanie nových informácií do praxe už na workshope
Na konci workshopu boli účastníci nabitý novými informáciami až po uši. Tibor postupne otváral web stránky účastníkov workshopu a jednotlivo analyzoval ich SEO. Otvoril zdrojový kód danej web stránky a spolu s účastníkmi hľadali chyby podľa toho, čo sa naučili. Účastníci si navzájom dávali rady na vylepšenia, ktoré radi privítali. Ak sa máte chuť dozvedieť o SEO viac, pozývame vás na pokračovanie školenia SEO pre pokročilých (Pokročilé SEO stratégie a techniky).
Sezóna školení je na začiatku a Pricemania Academy ponúka naďalej veľa zaujímavých školení s top mentormi na rôzne témy ako sociálne médiá, Google Analytics pre pokročilých, SEO pre pokročilých, Google AdWords pre začiatočníkov či Copywriting. Pomôžte svojmu biznisu s našimi workshopmi.