25.10.2016 • Pavol Lelák

Slovenský e-commerce sa opäť stretol na ShopComme

Najlepší spíkri z prostredia e-commerce sa stretli 20. októbra v bratislavskom hoteli Saffron už na 7. ročníku konferencie ShopComm 2016. A Pricemania pri tom nemohla chýbať!

Pre niektorých pomyselné otvorenie najsilnejšej sezóny, pre niektorých odreagovanie uprostred najväčších zhonov v roku. Slovenskí súčasní aj budúci e-shopári a marketéri prišli načerpať inšpiráciu a poradiť sa s odborníkmi z najrôznejších oblastí, ktoré najväčšou mierou ovplyvňujú podnikanie na internete. Desiatky účastníkov mali možnosť dozvedieť sa viac o tom, ako sa odlíšiť od konkurencie, ako efektívne využívať podnikové systémy, ako expandovať do zahraničia, ako si vybrať správnu doručovateľskú službu či ako zvýšiť svoje tržby pre Vianocami

Prvým prezentujúcim bol Michal Král, ktorý je CEO a zároveň zakladateľom porovnávača cien Pricemania a vzdelávacieho programu Pricemania Academy. Michal nám ukázal, že napriek tomu, aké ťažké je odlíšiť sa od konkurencie, dá sa to. 
Na začiatok by ste si mali zvoliť správny trh. Pomôžu vám nástroje, o ktorých hovorí Michal v prezentácii z konferencie. Vďaka nim uvidíte, aký nasýtený je váš segment trhu
Ďalším krokom je vývoj kvalitného technického riešenia. Michal radí: Určite nešetrite! Máte významné konkurenčné výhody? Ak chcete uspieť, mali by ste ich mať. Je však kľúčové ich aj správne komunikovať. Dajte svojim zákazníkom vedieť, v čom je váš e-shop výnimočný. Keď s nimi nadviažete vzťah, nezabúdajte sa o nich nadštandardne postarať. Podľa Michala by ste ich mali doslova ohúriť špičkovým servisom. Ohúriť však musíte aj potenciálnych zákazníkov a konkurenciu. Tvrdo pracujte na marketingu a PR. A nakoniec, počas podnikania nikdy nezabúdajte na vzdelávanie. E-commerce sa vyvíja a vždy sa budete mať od koho učiť. Viac o tom, aké chyby najčastejšie robia e-shopy sa dočítate aj v Michalovom e-booku.  

 
 
Všetky prezentácie si môžete pozrieť na sli.do.

Peter Legény, e-commerce špecialista v spoločnosti Riešenia.com, predstavil vo svojej prednáške "Efektívne využitie podnikového systému pri vedení e-shopu" výhody implementácie ERP systémov. Pre mnohých e-shopárov známa skratka označuje vnútropodnikové softvérové informačné systémy. Peter nám jednoducho, ale podrobne popísal zloženie podnikových systémov. Ak chcete ušetriť čas, financie a aj starosti, je to pre vás jasná voľba. Na jednom mieste budete mať napríklad kompletný katalóg produktov vrátane aktualizovanej dostupnosti, importu od dodávateľov alebo štatistiky vášho skladu. Podnikové systémy nám ponúknu tiež prehľad objednávok a informácie o zákazníkoch vrátane segmentácie, dát o ich správaní a platobnej morálke odberateľov. Peter nám spomenul aj najčastejšie chyby, ktorých sa môžete dopustiť pri implementácii systému. Zistite si o systéme čo najviac informácií, vyberte si správnych ľudí na implementáciu, zabezpečte si kvalitné dáta, nepodceňte komunikáciu a poriadne si zrátajte všetky výdavky. Najmä posledný bod môže byť problémom, pretože podľa Petrových skúseností viac než 50 % projektov prekročí plánovanú dobu implementácie. Niektoré dokonca až trojnásobne s priemernou dobou návratnosti 30 mesiacov.

 
Alexander Visnyai, obchodný riaditeľ spoločnosti Effectix, nám v prednáške "Expanzia do zahraničia – príležitosť pre rast tržieb a zisku" vysvetlil, prečo je dôležité plánovať expanziu do iných krajín. Zdôraznil najmä hrozbu nasýtenia slovenského e-commerce trhu, jeho stagnáciu a zvyšovanie konkurencie. Matematika je jednoduchá. Väčší trh znamená väčší obrat a následne aj zisk. Výber vhodnej krajiny nám môže napovedať napríklad Google Analytics, kde vidíme našich zákazníkov pristupovať z rôznych krajín. Ak má niektorá väčšie zastúpenie, môže to byť tá pravá. Samozrejme, overiť by sme si mali aj dopyt po našich produktoch a možnosť byť napríklad výhradný dovozca produktu pre zahraničný trh. Ak máme šťastie, možno nám bude stačiť konkurovať v zahraničí cenou. Vybraný zahraničný trh by sme si mali následne dôkladnejšie zanalyzovať. Do úvahy by sme mali brať najmä veľkosť a potenciál trhu, konkurenciu, logistické možnosti, platobné podmienky, DPH a clo, politickú situáciu, legislatívu, jazyk a kultúrne rozdiely.


Tomáš Vrtík, obchodný a marketingový manažér spoločnosti Shopsupport, nadviazal na predchádzajúcu prednášku. Tému "E-shop v Maďarsku? Ako na to?" otvoril podrobnými informáciami o maďarskom trhu a miestnymi podmienkami pre podnikanie. Potešilo nás, že priemerná hodnota objednávok v Maďarsku rastie a v minulom roku mala hodnotu 36,60 €. Ide teda o druhý najrýchlejšie rastúci trh v Európe. Jeden zákazník za celý rok minie priemerne 310 €. Medzi top segmenty patrí elektronika, knihy a hračky. Zaujímavosťou je aj väčší dosah rovnakých príspevkov na Facebooku v porovnaní so Slovenskom. Podľa Tomášovho príkladu sú Maďari "sociálnejší" a viac príspevky shareujú. Na druhej strane, pri platbe vyše 80 % zákazníkov preferuje dobierku. Na konkrétnej prípadovej štúdii Tomáš ilustroval rýchlosť prípravy na expanziu do Maďarska. Trvalo to iba 3 mesiace a stálo niekoľko tisíc. Pripraviť sa musíme na pomerne drahé vypracovanie všeobecných obchodných podmienok, komplikácie pri zriaďovaní bankového účtu, zdĺhavú komunikáciu s obchodnými partnermi, náročnejšiu registráciu do vyhľadávačov a oproti slovenskému a českému trhu aj na viac komunikácie so zákazníkmi.

  
Ľuboš Otto, riaditeľ obchodného oddelenia DPD, v komerčnej prednáške „Správny výber kuriéra umocní pozitívny zážitok z nakupovania“ zdôraznil kritériá pri výbere správnej kuriérskej spoločnosti. 


Marek Čičmanec, riaditeľ spoločnosti Mall.sk, v prednáške „Prečo je Mall.sk najpopulárnejším e-shopom na Slovensku?“ predstavil príbeh obľúbeného slovenského e-shopu, jeho úspechy, výzvy aj omyly, ktoré ho doviedli až do ankety ShopRoku 2015, v ktorej sa stal víťazom Ceny popularity.


Michal Janík, marketingový konzultant zo spoločnosti Mergado, si pripravil veľmi aktuálnu prednášku s názvom „7 tipov ako navýšiť tržby e-shopu pred Vianocami“. Dozvedeli sme sa, aké dôležité sú produktové kampane z rôznych zdrojov a ako nám v ich sledovaní a vyhodnocovaní pomôže práve Mergado. 


Marcela Macová, riaditeľka spoločnosti Dapro Consulting, nás v obsahovo nabitej prednáške „Najčastejšie chyby e-shopov pri využívaní osobných údajov“ upozornila na najčastejšie chyby pri spracovávaní osobných údajov na e-shopoch. Slovenský zákon o ochrane osobných údajov je jedným z najprísnejších, preto by sme si mali overiť, že zákon dodržiavame. Inak nám hrozí až niekoľkotisícová pokuta. Viete, kto je prevádzkovateľ, sprostredkovateľ, tretia strana, príjemca alebo oprávnená osoba? Ak nie, je čas podrobne si naštudovať zákon č. 122/2013 Z. z. ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 84/2014 Z. z.


Marcel Vašš, generálny riaditeľ spoločnosti Etarget, nám v zaujímavej komerčnej prednáške „Ako zvýšiť účinnosť PPC reklamy v silne konkurenčnom prostredí“ predstavil nové trendy pri tvorbe PPC reklamy. Tá by nemala končiť po kliknutí banner, ale, naopak, vtedy by mala práve začať.


Jan Kalianko, e-shop konzultant a majiteľ Svetbot.cz, prednáškou „Inteligentný redizajn e-shopu, ktorý „za vás“ urobia zákazníci“ dokázal, že redizajn našich e-shopov nie je to, aby sa páčil nám, ale aby slúžil zákazníkom. Musí byť funkčný, prinášať viac konverzií než ten starý. Počas celej tvorby dizajnu by sme mali využívať testovanie zákazníkmi. Dizajn by sme mali robiť teda spoločne s používateľmi a oni nám to určite vrátia. 


Júlia Micháleková, riaditeľka agentúry VISIBILITY, sa s nami podelila o neoceniteľné rady v prednáške „Nastavenie komplexnej digitálnej stratégie. Kde začať?“. Júlia predstavila stratégiu See - Think - Do - Care, ktorá zosobňuje nákupnú cestu zákazníka. Pre úspešné nastavenie stratégie si potrebujeme definovať ciele, ktoré chceme dosiahnuť, cieľovú skupinu, ktorú chceme zasiahnuť, aký obsah budeme v našom príbehu ponúkať, akými kanálmi ho budeme šíriť a ako budeme merať výsledky. Každá skupina, See, Think, Do aj Care, predstavuje množinu zákazníkov, ktorí sa nachádzajú v istom kroku nákupného cyklu. Ku každej je potrebné pristupovať inak, ale zároveň je žiaduce, aby sme v komunikácii nezabudli na žiadnu z nich. 


Mykola Nevrev, manažér sociálnych médií, v prednáške „5 vecí, ktoré zaručene zničia váš FACEBOOK“ poukázal na základné prehrešky pri komunikácii na sociálnych sieťach. 


Tešíme sa na ďalší ročník ShopComm!

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Patrícia Dunárová
E-mail:
patricia.dunarova@pricemania.sk
Mobil:
+421 911 665 486

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Priemyselná 1/A, 821 09 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • NetDirect-logo
  • ui42-logo
  • vnet-logo
  • Logo DHL
  •