06.04.2017 • Zuzana Vrabcová

Sociálne médiá: správa stránky a Facebook reklama

Workshop sociálne médiá bol vypredaný rekordnou rýchlosťou. Nemôžme sa čudovať, sociálne siete sú dnes v online marketingu dôležitý komunikačný nástroj. Už len na Facebooku je denne 1 miliarda ľudí. Navyše, školenie bolo vedené skúseným mentorom Petrom Galkom. Peter pôsobí ako Managing Partner v Diorama.sk a v minulosti si prešiel pozíciami ako je Project Manager, Project Coordinator a Account Manager v rôznych spoločnostiach.

Workshop bol rozdelený do dvoch veľkých častí. Doobeda sme sa venovali správe stránky a poobede reklame na sociálnych sieťach.

 

Správa stránky na sociálnych sieťach

Dozvedeli sme sa, že uspieť na sociálnych sieťach bez vopred pripraveného plánu je len veľmi ťažké. Ale ako na to? Peter nám prezradil, že správne plánovanie sociálnych sietí by malo pozostávať z týchto krokov:
  1. Stratégia – V prvom rade firma potrebuje stratégiu. Kľúčom k úspechu je nasledovať takýto postup:
  • Analýza – Mali by ste si definovať, kto je vaša cieľová skupina, nájsť značky, ktoré oslovujú tú istú skupinu a zistiť ako s ňou komunikujú. Čo robia dobre, čo zle a v čom môžete byť unikátny?
  • Výber sociálnych médií – S akými sociálnymi sieťami by ste mali pracovať? V tomto prípade menej je viac. Radšej pracujte s jednou sociálnou sieťou poriadne ako s viacerými, ktoré nemôžete zvládnuť. Ako tvrdí Peter: „Nemôžete rozpútať vojnu na viacerých frontoch a potom sa čudovať, že prehrávate. Nemáte predsa dosť vojakov.“ Na Facebooku je až 2,3 milióna Slovákov a preto bude asi voľba pre väčšinu firiem jasná.
  • Výber contentu – Zistite si, aký obsah zaujíma vašu cieľovú skupinu a pripravte si zdroje, z ktorých budete čerpať. Pýtate sa ako? Pomôže vám Google Analytics alebo Google Trends.
  • Plán zapojenia – Odpovedzte si, prečo by sa mali ľudia zapájať do toho, čo publikujete. Prihovárajte sa im a pýtajte sa ich otázky.
  • Stanovenie cieľov a metrík – Pred tým, ako sa pustíte do akejkoľvek aktivity na sociálnych sieťach, mali by ste si stanovať spôsob merania dosiahnutia cieľov. Peter upozornil, že počet fanúšikov na sociálnej sieti nie je dobrý cieľ, napriek tomu, že ho množstvo firiem používa.
  1. Frekvencia – Počet príspevkov, ktoré by ste mali zdieľať sa líši v súvislosti od vášho biznisu. Takmer všade však platí, že je lepšie vsadiť na kvalitu ako na kvantitu. Pri malých stránkach je ideálny počet príspevkov 8-12 mesačne. Peter ďalej upozornil, že pokiaľ nie ste médium, publikovanie viac ako jedného príspevku denne nemá zmysel.
  2. Edičný plán – Peter tvrdí, že základom úspešnej stratégie na sociálnych sieťach je pravidelnosť. V rámci edičného plánu by ste si mali pripraviť kategórie obsahu, ktoré budete zdieľať, priradiť im frekvenciu a preveriť si zdroje, z ktorých budete čerpať.
  3. Publikačný plán –Nesnažte sa každý deň vymyslieť dobrý príspevok. Príspevky si plánujte aspoň týždeň dopredu. Ak si vytvoríte správny publikačný plán, váš sociálny profil hneď ožije.
  4. Meranie – Každé svoje úsilie uspieť na sociálnych sieťach nezabudnite zmerať. Aké metriky by ste mali sledovať? Môže to byť zisk (pomocou conversion pixels, Google Analytics či dotazníka), dosah vašich príspevkov (reach) či interakcia s príspevkami (engagement). Najmenej dôležitá metrika je, ako už sme spomínali, počet fanúšikov.

Reklama na sociálnych sieťach

Ak viete správne spravovať stránku na sociálnych sieťach, máte z polovice vyhraté. Avšak, organický zásah príspevkov sa s vekom stránky a počtom fanúšikov znižuje a preto sa asi nevyhnete platenej reklame.

V druhej časti školenia nám Peter ukázal, ako sa prihlásiť do svojho Správcu reklám, odkiaľ sa všetky reklamy spravujú. Kampane na Facebooku sú štruktúrované do troch úrovní. Na najvyššej úrovni si budete voliť správny cieľ reklamnej kampane. Chceli by ste propagovať príspevok s cieľom získať čo najviac preklikov? Prilákať fanúšikov na vašu stránku? Propagovať event? Možností je naozaj veľa.
 
Facebook reklama nastavenie ciela


Na ďalšej úrovni Ad setov si vyberáte skupiny, na ktoré budete reklamu cieliť. Chceli by ste, aby sa vaša reklama zobrazila iba ľuďom žijúcim v Bratislave, rozvedeným s dvomi deťmi, ktorí vyštudovali vysokú školu a teraz pracujú na pozícii manažéra? Áno, je to možné. Peter nám ukázal takmer nekonečné možnosti cielenia, ktoré Facebook ponúka. Posledná úroveň predstavuje tvorbu samotnej reklamy. Vyberiete si fotku, link, nadpis, popis a po schválení sa vaša reklama začne zobrazovať. Nezabudnite si zvoliť správny reklamný rozpočet!
 
Facebook reklama cielenie


 

Pokročilejšie techniky nastavovania kampaní

Na záver nás Peter uviedol do sveta pokročilejších techník. Ukázali sme si, ako vytvoriť Custom Audiences, kde si môžete nahrať vlastné kontakty a na ne potom cieliť. Alebo pomocou pixela, kódu vloženého na vlastné webstránky, môžete zacieliť reklamu len na tých ľudí, ktorí navštívili špecifickú podstránku za posledných pár dní. Podobnou pomôckou je vytváranie Lookalike Audiences, ktoré dokážu nájsť ľudí, ktorí sa podobajú na zákazníkov a fanúšikov vašej stránky.
 

Tešíme sa na ďalšie úspešné školenia

Školenia Pricemania Academy sú vždy plné praktických informácií a know-how. Ak by ste aj vy chceli posunúť váš biznis na novú úroveň, pozrite si kalendár školení a zistite, či vás niečo zaujme. Najbližšie sa môžete tešiť na školenia Google Analytics pre pokročilých, SEO pre pokročilých, Google Adwords pre začiatočníkov, či Copywriting.

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Patrícia Dunárová
E-mail:
patricia.dunarova@pricemania.sk
Mobil:
+421 911 665 486

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Priemyselná 1/A, 821 09 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • ui42
  • AdBOOST
  • Business Cloud
  • Digitálna Garáž
  • Zásielkovňa
  • DHL
  • 0100Campus