20.03.2015 • Michal Král

V Pricemanii sme otestovali on-line fakturačný systém Superfaktura.sk

Napriek tomu, že Pricemania aktuálne beží už 8. rok a v databáze máme viac ako 6 000 e-shopov, asi sa budete čudovať, ale ešte donedávna bol celý fakturačný systém úplne manuálny. Čiže klient zadal v systéme objednávku, na mail mu prišli podklady pre úhradu, následne zrealizoval platbu prevodom a náš obchodník mu manuálne navýšil kredit a vystavil faktúru.
 
Celý tento proces bol extrémne časovo náročný, pre klienta nekomfortný a nám spôsoboval zbytočné finančné náklady a spomaľoval cashflow. Platby často prebiehali cez víkend a klient tak musel čakať do pondelka, kým sme mu kredit navýšili a e-shop sa začal znova zobrazovať.
 
Dlhodobo sme registrovali tento nie optimálny stav, bohužiaľ nebola kapacita (alebo boli skôr iné priority) to v danom čase riešiť. Predstavovali sme si nákladný vlastný vývoj automatizovaného systému, kde bude treba programátorsky aj graficky navrhnúť kompletné riešenie. Dokonca sme sa aj pustili do vývoja, kým sme nezistili, že existujú na trhu hotové riešenia, ktoré sa dajú pomerne jednoducho napojiť na náš systém a celý tento problém efektívne vyriešiť.
 
Pri prieskume trhu sme narazili na viacero lokálnych nástrojov, z ktorých nám síce žiadny nevyhovoval na 100 %, ale minimálne nám vedeli ušetriť značnú časť vývoja hlavne čo sa týka samotnej fakturácie, prehľadov, grafov atď.
 
Z dostupných nástrojov sme sa po detailnej analýze rozhodli pre on-line fakturačný systém www.superfaktura.sk, hlavne z týchto dôvodov:
  • veľmi sa nám páčil po grafickej stránke a celkovo user experience pri používaní tejto služby bol na veľmi vysokej úrovni
  • ide o slovenskú firmu, tak sme si povedali, že podporíme slovenskú ekonomiku :)
  • zhodou okolností sa poznáme aj s majiteľmi, takže sme očakávali, že bude vôľa a ochota prispôsobovať nástroj našim potrebám a reagovať na nové nápady a podnety
  • support sa od začiatku ukazoval byť veľmi ochotný a ústretový
  • neposlednom rade je služba dostupná za rozumnú cenu v porovnaní s vlastným vývojom podobného riešenia (nehovoriac o úspore času na vývoj)
Inými slovami sme si povedali, načo vyvíjať koleso, a tak sme začali pripravovať napojenie na tento systém.
 
Chalani zo Superfaktúry nám poskytli perfektnú súčinnosť, a tak dnes môžeme povedať, že 90 % našej fakturácie je automatizovaných, čo nám pomohlo zásadne znížiť náklady, zrýchliť cashflow. Vďaka API sme si doprogramovali automatizované vytváranie proforma i ostrých faktúr,  automatické označenie úhrady faktúr,  automatické upomienky a  minimalizovali potrebu urgovania faktúr po splatnosti. Taktiež sa tým zvýšila spokojnosť klientov, ktorí už nemusia čakať na manuálne procesy pri nabíjaní kreditu, vystavovaní a odosielaní faktúr.
 
Ak by som to mal zosumarizovať, tak celkovo sa mi na Superfaktúre páči:
  • grafické spracovanie administračného rozhrania, v ktorom je radosť pracovať a sledovať nabiehajúce faktúry a peniažky :)
  • API prepojenie (podarilo sa nám perfektne prepojiť s našim systémom)
  • celkovo support a prístup celého tímu
  • rozumný pricing služby
 
Ukážka prehľadov po prihlásení, chválim veľmi pekne navrhnuté administračné rozhranie:
Superfaktura.sk

Kde vidím priestor na zlepšenie:
  • v admine som nenašiel prehľad cashflow (vidím síce náklady a výnosy podľa dátumu zdaniteľného plnenia, ale reálne peňažné toky prebiehajú často v inom čase),
  • chýba možnosť zadať kategórie tržieb podľa produktov/segmentov (napr. kredit e-shopy, kampane e-shopy, kampane značky apod.), aby som si vedel na konci mesiaca pozrieť aj štruktúru tržieb nielen celkové číslo – v systéme som našiel možnosť “tagovania” faktúr, ale ocenil by som kategorizáciu tržieb rovnako, ako je to v prípade nákladových položiek,
  • privítal by som podrobnejšie grafy v jednotlivých prehľadoch (napr. jednotlivé kategórie tržieb v čase, jednotlivé nákladové položky v čase atď.),
  • paušálne náklady sú skutočne iba paušálne a nie sú v súlade s platnou legislatívou, čo môže spôsobovať problém v evidencii hlavne živnostníkom.
Ak som náhodou pozeral zle, tak verím, že ma chalani zo SF opravia. :)
 
Celkovo produkt považujem za veľmi vydarený a odporúčam ho, ak uvažujete o zmene fakturačného systému. Zároveň verím, že pribudnú ďalšie užitočné funkcie a grafické prehľady, ktoré pomôžu pri finančnom riadení firmy.

Newsletter

Buďte prednostne informovaný
o novinkách a eventoch


Sledujte nás na sociálnych sieťach

Project Manager:
Ing. Patrícia Dunárová
E-mail:
patricia.dunarova@pricemania.sk
Mobil:
+421 911 665 486

Organizuje

Pricemania s.r.o.
Priemyselná 1/A, 821 09 Bratislava
www.pricemania.sk


Mediálni Partneri
Partneri
  • NetDirect-logo
  • ui42-logo
  • vnet-logo
  • Logo DHL
  •